Guiden er flyttet til http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=96
I den forbindelse har jeg samlet de guides som jeg arbejder med og samtidigt forbedret dem på flere punkter.
Ændring af opstartslyden i ubuntu – til eget musik
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Ændring af opstartslyden i ubuntu – til eget musik
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: Lookee
Re: Ændring af opstartslyden i ubuntu – til eget musik
Hey, jeg kunne godt tænke mig at ændre opstartslyden til Ubuntu, - og bruger det nye sje 10.10 - hvor stort set alle funktioner som andres guides referere til i "loginskærm" er taget ud...
Har du evt. et kvivkt forslag til hvordan man kunne gøre det i 10.10? De filer der allerede ligger der hedder alle sammen .ogg - skal det stadig være en .wmv fil?
Lookee
Har du evt. et kvivkt forslag til hvordan man kunne gøre det i 10.10? De filer der allerede ligger der hedder alle sammen .ogg - skal det stadig være en .wmv fil?
Lookee
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Lookee skrev:Hey, jeg kunne godt tænke mig at ændre opstartslyden til Ubuntu, - og bruger det nye sje 10.10 - hvor stort set alle funktioner som andres guides referere til i "loginskærm" er taget ud...
Lookee
Uha det håber jeg ikke, WMV er Window Media Video, Mon ikke du mener en wav
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg er ikke på 10.10 (og kommer det heller ikke), så jeg ved ikke hvad den mappe hedder i denne udgave.
Men du kan jo lige smutte ind i Filsystem->usr->share->sounds->ubuntu og hører om filen desktop-login.ogg er den din pc spiller ved opstart, er det den, skal du lave en fil og give den dette navn, og så kopiere den ind som beskrevet.
Som sådan burde det ikke være nødvendigt at bruge System->Indstillinger->Login-skærm->Tilgængelighed (som det hed før), hvis bare filen er ændret inde i mappen.
I øvrigt kan den også være .ogg, det har jeg også selv brugt på min egen install.
------------------------------
Jeg har lige snakket med en på 10.10 og stien til mappen er den samme som før, så jeg har rettet lidt i guiden, så det burde virke på alle udgaver
Men du kan jo lige smutte ind i Filsystem->usr->share->sounds->ubuntu og hører om filen desktop-login.ogg er den din pc spiller ved opstart, er det den, skal du lave en fil og give den dette navn, og så kopiere den ind som beskrevet.
Som sådan burde det ikke være nødvendigt at bruge System->Indstillinger->Login-skærm->Tilgængelighed (som det hed før), hvis bare filen er ændret inde i mappen.
I øvrigt kan den også være .ogg, det har jeg også selv brugt på min egen install.
------------------------------
Jeg har lige snakket med en på 10.10 og stien til mappen er den samme som før, så jeg har rettet lidt i guiden, så det burde virke på alle udgaver
Med venlig hilsen Christian