Dell Latitude E6400

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
tbresson
Indlæg: 358
Tilmeldt: 12. apr 2007, 08:39

Dell Latitude E6400

Indlæg af tbresson »

En lille historie fra det virkelige liv jeg syne jeg lige ville dele med jer herinde :)

Jeg har bestilt en Dell Latitude E6400. Den kommer med Vista Business pre-installeret fordi den er bestilt i firma øjemed.
Da den ankommer forsøger jeg at installere WinXP på den, da det er hvad vi bruger hvor jeg arbejder. Det lykkedes ikke pga. nogle driver issues og imaging. Jeg får af vide fra toppen af, at vi ikke må bruge Dell, og jeg sådan set bare må bruge den som bogstøtte.

Fint tænker jeg.. nyt legetøj :)

Jeg installere så Vista Business på og opdager, at når jeg streamer musik fra WinAmp så hakker den i det i et fast interval. Ligesom om computeren lige skal ned på disken og loade, og så lige står stille et øjeblik.

Jeg ringer til supporten som beder mig prøve at reinstallere og prøve de nyeste drivere fra deres hjemmeside. Det prøver jeg så, men stadig samme problem. Inden jeg ringer igen forsøger jeg så med de native drivere Vista har, men ak og ve - den er stadig i "hak-mode". Ikke så voldsomt som jeg oplevede det i starten med stadig, hvor det er til irritation, og det vil formentlig blive værre jo flere drivere og applikationer jeg installere, da det var det som skete sidst.

Jeg ringer til supporten igen, men ham jeg snakkede med var ikke på arbejde.

Nå tænker jeg.. man kan jo altid installere Ubuntu 8.10 på den. Det brugte jeg på min sidste laptop, og på min server derhjemme. Nu er Ubuntu 8.10 installeret, og jeg har ingen hak/lag problemer. Den streamer fint musik over Rytmebox'en, og da jeg lovede feedback til supporten ringede jeg lige og sagde, hvad der var sket og hvad jeg havde gjordt.

Der blev stille, og han sagde, det var lige godt satans. Jeg sagde de burde kunne genskabe fejlen, da de har alt fra drivere og hardware modellen. Og han var enig.

Til sidst sagde han; "Jeg noterer lige, at du har installeret Linux og det virker. Så kan de lære det.", og grinede.

Jeg kunne ikke være mere enig :)
Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Dell Latitude E6400

Indlæg af Don S »

Haha! Super. God omtale kan man aldrig få nok af! :)
Billede

Billede Billede