Ændre "gem som" sted i Openoffice

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Klop

Ændre "gem som" sted i Openoffice

Indlæg af Klop »

Hej
Jeg kører med dualboot, således at kæresten kan bruge Xp og jeg kan lege med Ubuntu uden brok. Derfor har jeg samlet vores dokumenter i "my documents" mappen i Xp. Det fungere fint, men når jeg skal gemme et nyt dokument, er der temmelig lang vej over til den rigtige mappe. Pt. sidder jeg og skriver en større opgave og gemmer nye dokumenter flere gange om dagen, så det er ret irreterende -faktisk så irreterende at jeg har overvejet at bruge Word i Xp (gisp) istedet. Inden det kommer så vidt, vil jeg dog høre om der ikke er en simpel måde at ændre opsætningen i Openoffice, så jeg ikke skal den lange vej?
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Ændre "gem som" sted i Openoffice

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Hvis du kan leve med et par enkelte manuelle handlinger, så er der en løsning på dit problem. Det kan godt lade sig gøre at redigere fstab og derved opnå auto-montering af Windows partitionen, men det vil jeg ikke umiddelbart anbefale. Vil hellere anbefale dig at montere og afmontere manuelt (kan du gøre ved at tilføje et panel i Ubuntu) eller i filhåndtering.

Start med at montere Windows partitionen, så den bliver tilgængelig. Åbn så OpenOffice og vælg Funktioner -> Indstillinger... Under OpenOffice.org skal du gå ned til Stier. I indholdsruden til højre skal du markere Dokumenter og derefter vælge Rediger. Nu går du flere niveauer op indtil du kommer i roden ( / ) - herfra skal du ind i media og navigere til Windows partitionen og ind i jeres dokumentmappe. Gem så indstillingerne.

Fremover skal du blot huske at montere disken inden du forsøger at åbne/gemme dokumenter.

God fornøjelse...
Senest rettet af Warhawk 13. nov 2008, 20:45, rettet i alt 1 gang.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Klop

Indlæg af Klop »

Tak for det!! Nu spiller det!
Jeg har allerede fast monteret min win disk, så det var lige til.
Fantastisk at man altid kan få god og hurtigt hjælp her :0)
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Klop skrev:Tak for det!! Nu spiller det!
Jeg har allerede fast monteret min win disk, så det var lige til.
Fantastisk at man altid kan få god og hurtigt hjælp her :0)

Det er altid lækkert når man kan hjælpe andre :lol:
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD