Dropbox

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
honningbien
IRC nickname: honningbien
Geografisk sted: Lemvig

Dropbox

Indlæg af honningbien »

Jeg har et stykke tid ledt efter et godt backup-program, der kan spejle dokumenter til et andet drev. Det førte mig tilfældigt forbi dette tilbud, der faktisk er gratis og tilbydes både Linux, Windows og Mac-computere.

https://www.getdropbox.com/

Systemet går ud på, at du downloader et lille program, der løbende synkroniserer en mappe på din computer med en tilsvarende mappe, du får til rådighed på deres server til backup. Den gratis version stiller 2 GB til rådighed.

Nu tester jeg i hvert fald lige dette system for at se, om træerne virkelig er så lysegrønne, som de lover. Jeg vil dog lige dele ideen med andre, der savner lidt lagerplads til fotos eller dokumenter.
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Dropbox

Indlæg af andsen »

Min oplevelse med Dropbox er lidt blandet. På den fede side, er det, at den uploader i baggrunden og at man kan have det på både linux, windows og mac. En af de mest irriterende ting er, at den ikke automatisk kan synkronisere med f.eks. ens mappe Dokumenter. Man skal hele tiden flytte de nye filer manuelt :-(
Den er dog god nok til, at jeg bruger den, men den er langt fra perfekt :-)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Re: Dropbox

Indlæg af sådanUBUNTU »

Dropbox er genialt. Vil bare lige gøre lidt reklame. Jeg har mit speciale liggende i dropbox-mappen, og hver gang jeg gemmer ændringer, spejles de hos dropbox. Supergenialt. Så hvis jeg logger ind på min kones computer, er jeg klar til at arbejde med det samme. Ikke noget med at rode efter filer i firefox, eller bøvle med besværlig konfiguration af cron via ssh (eller hvad det hedder alt sammen). Dropbox integrerer gnidningsløst med Nautilus.

Men man skal selvfølgelig stole nogenlunde på Dropbox og lade være med at lægge sin nøglefil til netbank på dropbox.

Eksempel på et downloadlink:
http://dl.getdropbox.com/u/321655/Sk%C3 ... tering.png

Læg filen i .../dropbox/Public. Højreklik på filen > Dropbox > Copy public link.

Så har du et downloadlink, lige til at smække i en email, på forum e. lign.

Det er supersmart, simpelt, nemt og fungerer glimrende.

5 point herfra.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50