[DR1 - penge] Gratis eller Windows

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
raslund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. okt 2008, 22:22
IRC nickname: BombeNissen

[DR1 - penge] Gratis eller Windows

Indlæg af raslund »

Jeg sad og så udsendelsen og det varmede helt at der bliver taget hånd om emnet OpenSource hos Hr. og Fru. Danmark. Der var mangler, og et par ting jeg ikke er helt enige i, men i det store hele syntes jeg det var en glimrende udsendelse.

Var der andre der så udsendelsen og hvad mener i ?

Dette er ikke for at træde på nogen, men mere en dialog om oplysning til den almene dansker og resten af verdens befolkning om hvad OpenSource kan levere og hvor "let" det hele er.

- Rasmus
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: [DR1 - penge] Gratis eller Windows

Indlæg af eitreach »

Velkommen til forum!

Umiddelbart synes jeg at det var en god udsendelse, og ros skal gå til de folk som førte projektet, som vi kender herfra.

Vi snakker om en ganske almindelig familie, som får til opgave at bruge et system de aldrig har set før, og aldrig har kendt til - alligevel, efter to uger, vælger de at skrotte det system de havde brugt så længe de kunne huske.

Jeg synes det siger noget om den kvalitet vi efterhånden har med at gøre. Bevares, der er stadig ting som kan gøres bedre, og vi gør også vores for at de som udvikler bliver holdt i snor, så produkterne bliver bedre.

Der er en relateret tråd andensteds på forum, hvis det har interesse - der er i hvert fald nogle meninger om tingene.

viewtopic.php?f=24&t=4185
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
raslund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. okt 2008, 22:22
IRC nickname: BombeNissen

Re: [DR1 - penge] Gratis eller Windows

Indlæg af raslund »

Helt enig, og hvis en gennemsnits familie kan falde til på 2 uger, så er det bare et spørgsmål om tid. Ubuntu communitet har været et godt skridt på vejen, men nu hvor vi ser virksomheder som Novell være med i kampen om Retten til at vælge så tror jeg ikke der går mange år før verden ser helt anderledes ud.

jeg skev lige efter udsendelsen en mail til DR Penge med en kæmpe pose ros til udsendelsen og deres arbejde med emnet, og håber der er andre som også gør det da mere fokus fra medierne vil være en god start på at få oplyst verdenen om hvad vi kan med OpenSource frem for kommicielt software hvilket vi nok ( håber jeg ) kan blive enige om ret hurtigt ikke er alt for god.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: [DR1 - penge] Gratis eller Windows

Indlæg af Christian.Arvai »

jeg er meget positiv over det som DR sendte, men jeg mener at de godt kunne have vist løsningen, på det problem de viser med Pixeline, det er langt tid siden det blev løst:
viewtopic.php?f=11&t=2759

men som jeg tideligere har skrevet i en anden tråd, jeg låser denne tråd nu, og så fortsætter vi her:
viewtopic.php?f=24&t=4185
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing