Jeg har prøvet at læse nogle af indlæggene i forummet, for at sikre mig, installationen af Ubuntu forløber så smertefrit som muligt.
I første omgang er jeg ude efter en dual boot, så jeg kan vælge mellem Linux og Windows, indtil jeg er sikker nok i Linux miljøet til kun at bruge dette som styresystem.
Jeg har delt en hardisk op i to partitioner. Den ene kører Windows, og den anden har 30 gb fri plads.
Er det korrekt forstået at:
Jeg starter live cd`en op, åbner et program, der hedder "gparted", laver filsystemet om til ext3, og deler de 30 gb i tre partitioner: 10 gb til Ubuntu (root), 16 gb til programmer (home) og 4 gb til en swap fil....Derefter kan jeg installere Ubuntu uden de store problemer...
Ved en opgradering, kan jeg så nøjes med at installere på root partitionen, og lade home partitionen stå urørt, så jeg ikke mister data...?
På forhånd tak
KennethP
Bare lige for at være sikker...
-
Re: Bare lige for at være sikker...
Hej,
Velkommen til forum.
Hvis du følger link i min signatur vil du finde installationsmetoder og forklaringer til installation.
Velkommen til forum.
Hvis du følger link i min signatur vil du finde installationsmetoder og forklaringer til installation.
Senest rettet af PKO 23. okt 2008, 09:51, rettet i alt 1 gang.
-
... må siges at være fyldestgørende...Tak for det...
Men nu jeg har et problem med installationen. Jeg når frem til "starting bluetooth" -der går lang tid, og så låser computeren. Jeg har også prøvet som live cd, men får nøjagtig samme fejl.
Når jeg prøver at installere som applikation under Windows, når jeg til et punkt, hvor jeg får en besked i retning af: "kan ikke komme i kontakt med cd drev, vær sikker på, at en anden applikation ikke kontakter drevet..."
Jeg har defragget, brændt (tre kopier) ved laveste hastighed, checket cd`en for fejl -og også det der med chksum...Men stadig kan jeg ikke få det til at virke. Nogen idèer..?
-tak
KennethP
Men nu jeg har et problem med installationen. Jeg når frem til "starting bluetooth" -der går lang tid, og så låser computeren. Jeg har også prøvet som live cd, men får nøjagtig samme fejl.
Når jeg prøver at installere som applikation under Windows, når jeg til et punkt, hvor jeg får en besked i retning af: "kan ikke komme i kontakt med cd drev, vær sikker på, at en anden applikation ikke kontakter drevet..."
Jeg har defragget, brændt (tre kopier) ved laveste hastighed, checket cd`en for fejl -og også det der med chksum...Men stadig kan jeg ikke få det til at virke. Nogen idèer..?
-tak
KennethP
-
Hej,
Jeg kunne foreslå dig 2 ting.
Du oplyser din komputers specifikationer samt mærke og model.
Ellers installér Ubuntu 8.10 beta for at teste. Den endelige version frigives 30.10.2008 og din betaversion skulle opgradere automatisk til denne.
Jeg kunne foreslå dig 2 ting.
Du oplyser din komputers specifikationer samt mærke og model.
Ellers installér Ubuntu 8.10 beta for at teste. Den endelige version frigives 30.10.2008 og din betaversion skulle opgradere automatisk til denne.
-
AMD Athlon 64 processor, 3200+, 2,0 ghz, 1mb Ram...
Jeg prøver med betaversionen...men det lyder ikke som en normal fejl...?
Jeg prøver med betaversionen...men det lyder ikke som en normal fejl...?
-
Beta versionen virkede heller ikke...
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
KennethP skrev:Beta versionen virkede heller ikke...
hvilken bit udgave har du prøvet med ? (32 eller 64 bit)
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing