MS Office 2003 med Wine i 7.10

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

MS Office 2003 med Wine i 7.10

Indlæg af andsen »

Hej,
Jeg har installeret MS Office 2003 via wine på min 7.10 installation og det gik smertefrit - indtil jeg åbnede Word. Før jeg når at gøre noget får jeg følgende fejlmeddelelse:
MS Office er ikke installeret til den aktuelle bruger. Installer programmet igen.

Det fik mig til at kigge i indstillinger for brugere og grupper, men jeg fandt ikke ud af noget. Er der nogen der ved hvad problemet kan skyldes?

Mvh Anders
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: MS Office 2003 med Wine i 7.10

Indlæg af laoshi »

Er der nogen der ved hvad problemet kan skyldes?

Har ikke umiddelbart noget svar. Men nærmere et spørgsmål: Er der nogen bestemt grund til at du gerne vil bruge MSOffice og bruge tid og kræfter på at få det sat op - i stedet for at bruge OpenOffice?
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
andsen

Indlæg af andsen »

Egentlig mest fordi jeg nu har den i lovlig udgave og sådan - og så retter den grammatik noget bedre end OO, hvilket jeg synes er en mangel. Og så er Equation meget nemmere end formler i OO. Men igen.. Jeg kan leve med OO, men MSO har bare den smule ekstra :-)
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

andsen skrev:Egentlig mest fordi jeg nu har den i lovlig udgave og sådan - og så retter den grammatik noget bedre end OO, hvilket jeg synes er en mangel. Og så er Equation meget nemmere end formler i OO. Men igen.. Jeg kan leve med OO, men MSO har bare den smule ekstra :-)

Det er meget positivt at du bruger en lovlig udgave af MS Office 2003 !!! , og i dette forum sætter vi pris på dette.
Kan du evt installere MS Office 2003 i virtuelbox ? (install af windows inde i Ubuntu, hvor du kører MS Office 2003)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
andsen

Indlæg af andsen »

Jeg har leget med virtualbox, bl.a. pga. ordbøger, men har ikke prøvet med MSO. Hehe, jeg gør også en dyd ud af undgå piratkopier, men jeg har desværre ikke en lovlig version af Windows liggende :-P
Men jeg prøver lige her i weekenden og giver en melding :-)

soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

andsen skrev:Jeg har leget med virtualbox, bl.a. pga. ordbøger, men har ikke prøvet med MSO. Hehe, jeg gør også en dyd ud af undgå piratkopier, men jeg har desværre ikke en lovlig version af Windows liggende :-P
Men jeg prøver lige her i weekenden og giver en melding :-)

jeg tror jeg har 18 forskellige vindows licenser. alle er kommet med computere i forbindelse med køb eller tillæg (både vista og xp som dualboot) alle er dog oem så skal der microsoft wirus på en "ny computer" skal man igen ud og punge ud... godt den tid er ovre med ubuntu

meget apropos kan jeg bruge nogle af disse oem licenser i virtualbox?
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede