Logon fejl i Xubuntu

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
steffenkaspersen
IRC nickname: Nothingman
Geografisk sted: Århus C

Logon fejl i Xubuntu

Indlæg af steffenkaspersen »

Hej

Jeg har lige installeret Xubuntu 8.04.1 alternate på en gammel computer jeg havde.
Jeg kan sagtens gå på nettet med den igennem mit trådløse netværk, men når jeg logger på computeren siger den:

"could not look up internet address for steffen (mig, red.). This will prevent Xfce from operating correctly. It may be possible to correct the problem by adding steffen to the file /etc/hosts on your system."

Er der nogle, der ved hvad dette betyder og hvad jeg kan gøre ved det?

BTW super fedt forum
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Logon fejl i Xubuntu

Indlæg af lath »

steffenkaspersen skrev:Hej

Jeg har lige installeret Xubuntu 8.04.1 alternate på en gammel computer jeg havde.
Jeg kan sagtens gå på nettet med den igennem mit trådløse netværk, men når jeg logger på computeren siger den:

"could not look up internet address for steffen (mig, red.). This will prevent Xfce from operating correctly. It may be possible to correct the problem by adding steffen to the file /etc/hosts on your system."

Er der nogle, der ved hvad dette betyder og hvad jeg kan gøre ved det?

BTW super fedt forum

Den mangler et loop-back interface, som er et virtuelt (ikke-fysik eksisterende, eksisterer kun i software) netkort.

Det betyder nok at der skal stå noget i retning af følgende i din /etc/hosts fil:

Kode: Vælg alt

127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 steffen

Hvis jeg skriver:

cat /etc/hosts

bliver min /etc/hosts fil vist, og den indeholder følgende:
127.0.0.1 localhost
127.0.1.1 larsth-laptop

#the following sites are malware sites
0.0.0.0 cxgr.com

# The following lines are desirable for IPv6 capable hosts
::1 ip6-localhost ip6-loopback
fe00::0 ip6-localnet
ff00::0 ip6-mcastprefix
ff02::1 ip6-allnodes
ff02::2 ip6-allrouters
ff02::3 ip6-allhosts

Bemærk at jeg har blacklistet et malware site ved at sætte en black hole (et sort hul) IP adresse (0.0.0.0)

Jeg har googlet mig frem til at mousepad er XUbuntus standard teksteditor, så hvis du skriver:

sudo mousepad /etc/hosts

skulle du kunne rette i /etc/hosts filen. (Jeg kører ikke Xubuntu, men Ubuntu)

Husk at gemme, genstart dit grafiske miljø, ikke maskinen, og alt burde virke nu.

SLET aldrig 127.0.0.1 localhost linnien.
Der er mange programmer som er afhængig af at localhost er defineret for at virke.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags