aktiv/pasiv ftp

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

aktiv/pasiv ftp

Indlæg af soundpartner »

så er den gal igen. jeg har langt om længe fået en server op at køre med pure-ftpd og det virker super så længe jeg er på det indterne met, men så snart jeg kommer ind udefra så har jeg det lille problem at jeg kun kan komme ind til serveren ved aktiv ftp. så snart den går over i pasiv mode så timer den out. jeg har så vidt vides åbnet for de porte der skal åbnes i routeren, men dette er åbenbart ikke nok. nogen der har nogle ideer til hvordan dette løses?
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: aktiv/pasiv ftp

Indlæg af lath »

soundpartner skrev:så er den gal igen. jeg har langt om længe fået en server op at køre med pure-ftpd og det virker super så længe jeg er på det indterne met, men så snart jeg kommer ind udefra så har jeg det lille problem at jeg kun kan komme ind til serveren ved aktiv ftp. så snart den går over i pasiv mode så timer den out. jeg har så vidt vides åbnet for de porte der skal åbnes i routeren, men dette er åbenbart ikke nok. nogen der har nogle ideer til hvordan dette løses?

Sender FTP klienten en keep-alive pakke en gang imellem? (Kør evt Wireshark eller tcpdump på serveren eller klienten for at finde ud af det)

Wireshark findes til både Linux og Windows.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: aktiv/pasiv ftp

Indlæg af soundpartner »

lath skrev:
soundpartner skrev:så er den gal igen. jeg har langt om længe fået en server op at køre med pure-ftpd og det virker super så længe jeg er på det indterne met, men så snart jeg kommer ind udefra så har jeg det lille problem at jeg kun kan komme ind til serveren ved aktiv ftp. så snart den går over i pasiv mode så timer den out. jeg har så vidt vides åbnet for de porte der skal åbnes i routeren, men dette er åbenbart ikke nok. nogen der har nogle ideer til hvordan dette løses?

Sender FTP klienten en keep-alive pakke en gang imellem? (Kør evt Wireshark eller tcpdump på serveren eller klienten for at finde ud af det)

Wireshark findes til både Linux og Windows.

sorry... jeg fandt ud afat det var routeren der ikke ville tillade pasiv ftp gennem firewallen. jeg blev derfor nød til at sætte serveren ud i dmz, og så virkede det,
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede