WiFi på Asus Eee 901

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Don S
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

WiFi på Asus Eee 901

Indlæg af Don S »

Har lige anskaffet mig en Asus Eee 901 og har bakset med et problem det meste af dagen, efter at jeg erstattede Ubuntu med Xandros OS.

Her er følgende steps jeg har prøvet, uden held:

- Installeret Ubuntu 8.04.
- Installeret: linux-image-2.6.24-21-eeepc_2.6.24-21.39eeepc1_i386.deb (modificeret kernel til Eee'en)
linux-ubuntu-modules-2.6.24-21-eeepc_2.6.24-21.30eeepc5_i386.deb (modificerede kernel modules til Eee'en)
- Fjernet linux-generic, linux-image-generic, linux-headers-generic og linux-restricted-modules-generic.
- Compilet Ralink 1.7.0.0 driveren til ra2860sta kortet.
- modprobe't ra2860sta (ingen fejlmeddelse).
- iwconfig - kan ikke se modulet ra0, men kun lo og eth0. ifconfig - kan heller ikke se modulet, men lo og eth0.
- lspci viser IKKE kortet... Men WiFi virkede med Xandros OS og med "Live CD'en"(USB) af Ubuntu Netbook Remix (ikke med Ubuntu Desktop).
Har også prøvet ovenstående steps med den nyeste Ralink driver: 1.8.0.0.

Har planer om at prøve med Ubuntu Netbook Remix igen i overmorgen (da jeg ikke er hjemme i morgen), men det kunne være fedt hvis der var nogen der havde nogle idéer til, at få det til at virke med Ubuntu, da jeg ikke er så vild med UNR.

På forhånd tak.

- (meget frustreret) Don S
Billede

Billede Billede
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: WiFi på Asus Eee 901

Indlæg af eitreach »

Jeg ville tage et kig i Linux-sektionen af www.eeeuser.com - fantastisk side med masser af godt materiale.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Don S skrev:Har lige anskaffet mig en Asus Eee 901 og har bakset med et problem det meste af dagen, efter at jeg erstattede Ubuntu med Xandros OS.

Her er følgende steps jeg har prøvet, uden held:

- Installeret Ubuntu 8.04.
- Installeret: linux-image-2.6.24-21-eeepc_2.6.24-21.39eeepc1_i386.deb (modificeret kernel til Eee'en)
linux-ubuntu-modules-2.6.24-21-eeepc_2.6.24-21.30eeepc5_i386.deb (modificerede kernel modules til Eee'en)
- Fjernet linux-generic, linux-image-generic, linux-headers-generic og linux-restricted-modules-generic.
- Compilet Ralink 1.7.0.0 driveren til ra2860sta kortet.
- modprobe't ra2860sta (ingen fejlmeddelse).
- iwconfig - kan ikke se modulet ra0, men kun lo og eth0. ifconfig - kan heller ikke se modulet, men lo og eth0.
- lspci viser IKKE kortet... Men WiFi virkede med Xandros OS og med "Live CD'en"(USB) af Ubuntu Netbook Remix (ikke med Ubuntu Desktop).
Har også prøvet ovenstående steps med den nyeste Ralink driver: 1.8.0.0.

Har planer om at prøve med Ubuntu Netbook Remix igen i overmorgen (da jeg ikke er hjemme i morgen), men det kunne være fedt hvis der var nogen der havde nogle idéer til, at få det til at virke med Ubuntu, da jeg ikke er så vild med UNR.

På forhånd tak.

- (meget frustreret) Don S

ja det er lidt irriterende med det der ubuntu notebok remix noget. hvis du vil have alm ubuntu på så kan du følge den guide jeg har lavet her.

viewtopic.php?f=11&t=3865

så vidt jeg husker så funger den også på 901'eren (har kun sat en 901'er op med ubuntu, og det var før jeg lavede guiden)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Don S
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Indlæg af Don S »

Problemet er løst! WLAN havde slået sig selv fra i BIOS indstillingerne, muligvis pga. en fejl der opstod, første gang jeg prøvede at installere Ubuntu på den.

Så, hvad har jeg lært af dette?

- Hvis dit WiFi ikke virker, så check ALTID om BIOS har en funktion til at slå det til/fra (det har det på Asus Eee 901).
Billede

Billede Billede