Fireuploader Error

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
tutsi

Fireuploader Error

Indlæg af tutsi »

når jeg starter firefox får jeg en meddelse:

Fireuploader Error:
Database not created
PKO

Re: Fireuploader Error

Indlæg af PKO »

Hej,

Kunne tyde på du har et udvidelsesmodul som fejler

http://support.mozilla.com/tiki-view_fo ... tId=158823

Start Firefox i sikret tilstand og slå udvidelsesmoduler fra, og test hvilket modul der producerer fejlen.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal
tutsi

Indlæg af tutsi »

PKO skrev:Hej,

Kunne tyde på du har et udvidelsesmodul som fejler

http://support.mozilla.com/tiki-view_fo ... tId=158823

Start Firefox i sikret tilstand og slå udvidelsesmoduler fra, og test hvilket modul der producerer fejlen.

hej
Tak for dit svar. Kunne ikke få det til at fungere, så jeg reinstallerede Ubuntu, men nu er den helt gal. Jeg får meddelsen: Grub loading, error 15, og kan ikke skrive noget som helst. Ked af at opgive Ubuntu, men jeg støder ind i problemer hele tiden, og forstår så ikke at rette. Der er nok en årsag til, at vi må betale dyrt for Windows, for her kan alle være med selv med de mindste PC kundskaber.
mvh Tutsi
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

tutsi skrev:Kunne ikke få det til at fungere, så jeg reinstallerede Ubuntu, men nu er den helt gal. Jeg får meddelsen: Grub loading, error 15, og kan ikke skrive noget som helst. Ked af at opgive Ubuntu, men jeg støder ind i problemer hele tiden, og forstår så ikke at rette. Der er nok en årsag til, at vi må betale dyrt for Windows, for her kan alle være med selv med de mindste PC kundskaber.
mvh Tutsi

hmmm den med Windows er vi ikke enige i, men den springer jeg altså over :)

jeg vil anbefale dig at brænde en ny livecd og prøve at installere igen (husk at brænde cd´en ved laveste hastighed)
her er en god guide om installering af ubuntu: http://wiki.ubuntu-dk.org/GuidesHowtos/ ... stallation

men først vil jeg gerne have at du sender et link med/om din pc. (eller alle de specs. du kender om den)
og jeg vil gerne vide om det er 32 eller 64 bit du forsøger med nu (evt navnet på den isofil du brændte cd´en fra).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

til orientering !

vi har løst det over pb. , det endte med at tutsi installerede ubuntu 7.10, og derefter opgraderede til 8.04 (med system>administration>opdateringshåndtering) , det er et lille trick
jeg har lært på min egen ibm thinkpad r50e, der heller ikke ville installere 8.04 fra livecd, men den kører perfekt på 8.04, med den nævnte installationsmetode.

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

Support over private beskeder er kun gavnligt for den ene part. Det vil være at foretrække at hjælp blev forbeholdt forummet, så alle kan læse med.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
PKO

Indlæg af PKO »

Hej

Support over private beskeder er kun gavnligt for den ene part. Det vil være at foretrække at hjælp blev forbeholdt forummet, så alle kan læse med.

Her er vi uenige, idet en uoverskuelig tråd er værre end en regulær løsning. Der skal bare være en problemstilling og en løsning som minimum.

Der kan ske megen udveksling af informationer, som slet ikke vedkommer løsning af problemstilling.

Og så er det jo godt, vi kan debatere denne holdning.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

ok vi tager da en debat om det nu.

Jeg fik en pb fra tutsi med alle pc´ens specs og at den kørte på ubuntu 7.10 nu, og jeg skrev en pm tilbage :
jeg fik skiftet fra 7.10 til 8.04 på min gamle ibm, ved at opgradere via system>administration>pakkehåndtering (den kunne heller ikke installere fra en normal 8.04 cd)

og i dag fik jeg en kort pb om at ubuntu 8.04 virker nu. ( mere er der ikke i det :) )

Men jeg kan ikke se problemet i at vi svare på spørgsmål der er stillet over pb, jeg fik selv hjælp for nogle uger siden, med min nye hp´s graffikdriver over pm på irc, så jeg bruger det også !
Desuden gik jeg direkte ind i forumet og skrev løsningen, lige så snart jeg fik den sidste pm, om at det virker nu, så jeg mener da at det er en udemærket løsning på tråden, men ok
hvis jeg ikke havde kunne løse problemet, havde jeg været nød til at bede tutsi, om at fortsætte med at skrive indlæggene i forumet, så vi er da enige om at det er den metode, som
giver den bredeste og bedste support i forumet. :)

Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

Alternative CD installering kunne måske have løst problemet, men fint med din løsning Christian.

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
tutsi

Indlæg af tutsi »

Stra skrev:Alternative CD installering kunne måske have løst problemet, men fint med din løsning Christian.

Stra

Jeg kan se, at min forespørgsel har giver anledning til debat. Jeg er lige så lidt velbefarende i at bruge dette forum som i at bruge Ubuntu, så da jeg skulle sende oplysninger om mit system, var det helt naturligt for mig, at sende det til en, som jeg følte, jeg havde personlig kontakt med.
Det var den bedste løsning for mig, for havde jeg fået mange forskellige løsningsforslag, var jeg simpelthen stået af. Som jeg kan se af andre spørgere, får de mange forskellige forslag om, at lave ting i terminalen og mere. Det ville jeg på nuværende tidspunkt ikke kunne forholde mig til, da jeg ikke forstår meget af det her Linux, og det var jo årsagen til, at jeg havde "slået systemet ihjel" ved at afprøve nogle af disse forslag.
Jeg er meget glad for den hjælp jeg fik, for nu kører det igen.
Havde aldrig forestillet mig, at kunne træde nogen over tæerne. Jeg troede det var et frit forum, hvor jeg kunne tage kontakt til den person, som kom med et forslag, som jeg kunne bruge.
Har så lært yderligere.

Mange hilsner
Tutsi
PKO

Indlæg af PKO »

Hej,

Nej, du har ikke brudt nogen regler, lad os lige gøre dette klart. Dette er også dit forum såvel som andres og er kun underlagt Code of Conduct https://wiki.ubuntu.com/DanishTeam/Fore ... 6rdskodeks. Dette er en fælles aftale.

Det er også derfor, vi debatterer dette.

Det drejer sig i grunden kun om at tage og give også kaldet collaboration på engelsk. Det vigtigste er ikke, hvordan du kommer fra A til G ved at gennemgå de mellemliggende bogstaver, men at definere problemstilling korrekt og finde en løsning hertil. Og det mener jeg denne tråd giver.

I fandt en løsning omend sikkert ikke optimal, men den virker for dig/jer. Dit problem kan skyldes en BIOS opsætning eller fejl i install rutine. Den optimale løsning var selvfølgelig at finde fejlen, rapportere og rettelse til glæde for andre.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

tutsi skrev:
Stra skrev:Alternative CD installering kunne måske have løst problemet, men fint med din løsning Christian.

Stra

Jeg kan se, at min forespørgsel har giver anledning til debat. Jeg er lige så lidt velbefarende i at bruge dette forum som i at bruge Ubuntu, så da jeg skulle sende oplysninger om mit system, var det helt naturligt for mig, at sende det til en, som jeg følte, jeg havde personlig kontakt med.
Det var den bedste løsning for mig, for havde jeg fået mange forskellige løsningsforslag, var jeg simpelthen stået af. Som jeg kan se af andre spørgere, får de mange forskellige forslag om, at lave ting i terminalen og mere. Det ville jeg på nuværende tidspunkt ikke kunne forholde mig til, da jeg ikke forstår meget af det her Linux, og det var jo årsagen til, at jeg havde "slået systemet ihjel" ved at afprøve nogle af disse forslag.
Jeg er meget glad for den hjælp jeg fik, for nu kører det igen.
Havde aldrig forestillet mig, at kunne træde nogen over tæerne. Jeg troede det var et frit forum, hvor jeg kunne tage kontakt til den person, som kom med et forslag, som jeg kunne bruge.
Har så lært yderligere.

Mange hilsner
Tutsi

Det handler ikke om at træde nogen over tæerne. Det handler om at dele den viden og erfaring man får ved at løse problemer, så andre end en selv også kan have gavn af den - det virker ikke ret godt, når tingene gemmes i privatbeskeder - ydermere, så forhindrer det også andre i at hjælpe, som måske har løsninger som er endnu bedre end den den enkelte person havde.

Min komentar var heller ikke ment som noget negativt. Blot en påmindelse om at det altså ikke altid er optimalt at gøre sådan, og for at undgå dårlige vaner.

Det kan også være det bare er mig som er for stejl. Jeg vil lige prøve at høre med de andre redaktører og admins, tror jeg. Hvis det bare er mig som er ude i hampen, skal jeg naturligvis nok lade det ligge. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

ok for at der ikke er nogle, der mener at de ikke har fået alle oplysningerne med, sender jeg efter aftale med tutsi, alle de pb som der har været:

tutsi skrev:Emne: Fireuploader Error

christian.arvai skrev:
tutsi skrev:Kunne ikke få det til at fungere, så jeg reinstallerede Ubuntu, men nu er den helt gal. Jeg får meddelsen: Grub loading, error 15, og kan ikke skrive noget som helst. Ked af at opgive Ubuntu, men jeg støder ind i problemer hele tiden, og forstår så ikke at rette. Der er nok en årsag til, at vi må betale dyrt for Windows, for her kan alle være med selv med de mindste PC kundskaber.
mvh Tutsi

jeg vil anbefale dig at brænde en ny livecd og prøve at installere igen (husk at brænde cd´en ved laveste hastighed)
her er en god guide om installering af ubuntu: http://wiki.ubuntu-dk.org/GuidesHowtos/ ... stallation

men først vil jeg gerne have at du sender et link med/om din pc. (eller alle de specs. du kender om den)
og jeg vil gerne vide om det er 32 eller 64 bit du forsøger med nu (evt navnet på den isofil du brændte cd´en fra).

hej
Link med oplysning om computer kan jeg ikke finde ud af, men det er en Intel Pentium III, 1,20GHz. System Bus Frequency 133 MHz. Cache RAM 256 MB. Total memory 512 MB.
Håber det er det du ville vide :D
Installerede igen windows for at få liv i computeren.
Downloadede 2 gange Ubuntu 8.04. Jeg hentede dem her på Ubuntu danmark, den ene gang hed stedet: Denmark KLID og den anden husker jeg ikke, den er ikke med på listen mere.
Ingen af dem kan læses.
Har nu installeret ubuntu 7.10, som jeg i sin tid selv downloadede, og den kører, så jeg fatter ikke at jeg ikke kan downloade 8.04.
Der er 237 opdateringer til 7.10, dem vil jeg så ikke lægge ind i første omgang, for det er jo 8.04 jeg gerne vil have. Kan jeg være rimelig sikker på, at jeg kan installere 8.04, hvis jeg køber en CD? Jeg gider ikke eksperimentere med download mere.
Jeg er jo blevet "bidt" af Ubuntu. Kan godt lide systemet, men det har voldt mig kvaler.

Mange hilsner
tutsi

christian.arvai skrev:jeg fik skiftet fra 7.10 til 8.04 på min gamle ibm, ved at opgradere via system>administration>pakkehåndtering (den kunne heller ikke installere fra en normal 8.04 cd)

tutsi skrev:hej

tak det vil jeg så prøve. Er i tvivl om, jeg skal installere de 237 opgraderinger på 7.10 inden jeg opgraderer til 8.04

Mange hilsner
tutsi

christian.arvai skrev:jeg ville bare prøve at opgradere uden dem, det er en kæmpe opdatering, så jeg tror det kommer med når du opdatere 8.04

tutsi skrev:tak, såprøver jeg :D

mange hilsner
tutsi

tutsi skrev:Emne: Fireuploader Error

christian.arvai skrev:
mvh Tutsi

Hej
vil blot fortælle, at opgraderingen til 8.04 lykkedes, herligt!
Mange tak for hjælpen. :)
mange hilsner
tutsi

PS: og det var så det hele :D