Dlink DWL-G122 Ver-C1

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
terro

Dlink DWL-G122 Ver-C1

Indlæg af terro »

Kører hardy heron på en asus a6r, det integreret trådløse netkort er jo så et broadcom 4318, som kræver en driver, men da jeg lige pt ikke har mulighed for at sætte trådløst netværk op hjemme i min lej har jeg ikke gjort en masse ud af at sætte den op til dette, men da jeg lige er flyttet faldt jeg over en Dlink DWL-G122 Ver-C1 usb trådløs net adapter, som jeg så prøvede ude på min skole, og voila jeg havde trådløst net... Troede jeg da for efter en lille halv time forsvandt det, eller kunne se der var forbindelse men den kunne ikke oprette forbindelse til nogle sider indtil jeg genstartede hvorefter det gentog sig. Da jeg lukkede ned skal det lige siges at jeg fik en række meddelelser der så nogenlunde sådan ud: rt2x00usb og noget med noget vendor agtigt noget, det er dog ikke altid det lykkedes mig at fremprovokere denne reaktion. nogle som har en forklaring her på, og eventuelt et løsningsforslag?
PKO

Re: Dlink DWL-G122 Ver-C1

Indlæg af PKO »

Hej

Jeg mener dit indbyggede Broadcom vil virke ved installation af denne (Programmer / Tilbehør / Terminal)

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install b43-fwcutter

Det er ikke sådan at din maskine var gået i dvale inden den mistede forbindelsen?
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal
terro

Re: Dlink DWL-G122 Ver-C1

Indlæg af terro »

Hej jeg har allerede den nyeste udgave af fwcutter.
Desuden så er det ikke fordi den går i dvale lige før adapteren forsvinder, den forsvinder bare efter godt 30 min og så kan jeg ikke rigtig kommer på igen.