Fejl i visuial effects ?
-
Fejl i visuial effects ?
Hej.. Jeg er HELT ny i Ubuntu men synes det ser ret spændende ud...
Jeg har dog lidt start problemer.....
Jeg får ikke lov at ændre i udseende så jeg kan starte visiual effects... Hvorfor mon ==?
Jeg har også svært ved at forstå hvorfor en stor del af min Ubuntu er på engelsk somom den er hentet på dansk og installeret på dansk?
Håber i vil tage godt imod mig i dette forum...
Hilsen JOE
Jeg har dog lidt start problemer.....
Jeg får ikke lov at ændre i udseende så jeg kan starte visiual effects... Hvorfor mon ==?
Jeg har også svært ved at forstå hvorfor en stor del af min Ubuntu er på engelsk somom den er hentet på dansk og installeret på dansk?
Håber i vil tage godt imod mig i dette forum...
Hilsen JOE
-
- Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland
Re: Fejl i visuial effects ?
Hej og velkommen til.
Først vil jeg lige spørge hvilket grafikkort du har?
Du skal tilføje medibuntu til din softwarekilder (http://www.medibuntu.org/). Dette gøres ved at skrive følgende i terminalen (jeg går ud fra at du kører ubuntu 8.04 hardy heron): og
Så klikker du System->Administration->Sprogunderstøttelse, hvis du har valgt dansk skulle du gerne blive tilbudt at installere resten af sprogpakken, ellers skal du bare vælge dansk.
Med medibuntu tilføjet får du også adgang til masser af frie programmer.
Først vil jeg lige spørge hvilket grafikkort du har?
Du skal tilføje medibuntu til din softwarekilder (http://www.medibuntu.org/). Dette gøres ved at skrive følgende i terminalen (jeg går ud fra at du kører ubuntu 8.04 hardy heron):
Kode: Vælg alt
sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/hardy.list -O /etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list
sudo apt-get update && sudo apt-get install medibuntu-keyring && sudo apt-get update
Så klikker du System->Administration->Sprogunderstøttelse, hvis du har valgt dansk skulle du gerne blive tilbudt at installere resten af sprogpakken, ellers skal du bare vælge dansk.
Med medibuntu tilføjet får du også adgang til masser af frie programmer.
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
-
GFX er ATI Mobile X200
Det der med at tilføje i terminalen....?? HVad er terminalen ??
Det der med at tilføje i terminalen....?? HVad er terminalen ??
-
Hej,
Du finder terminal under programmer / tilbehør
Eller ALT+F2 og skriv terminal.
Du finder terminal under programmer / tilbehør
Eller ALT+F2 og skriv terminal.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
@JOEHERLEV
hej
ikke for at bryde ind i tråden, men du skriver at du er helt ny i ubuntu, så er
jeg sikker på at du vil få stor glæde af denne guide:
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... Itemid=100
der er bla. et afsnit om terminalen.
hej
ikke for at bryde ind i tråden, men du skriver at du er helt ny i ubuntu, så er
jeg sikker på at du vil få stor glæde af denne guide:
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... Itemid=100
der er bla. et afsnit om terminalen.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Knap så god forklaring fra min side, sorry. Glemmer nogle gange hvordan det var da man selv skiftede.
-
Ok... Så fik jeg styr på Ubunto i DK version.... Men nu har jeg så hentet ATI X200 Linux driver som jeg tror jeg mangler at få installeret før jeg kan få Visuel Effects sat på---- Kan det passe ???
Men jeg har NO IDEAR hvordan dælen jeg installere disse drivers....???
Har åbnet TERMINALEN og skrevet sti til der hvor driveren ligger på disken efterfulgt af "ati-driver-installer-8-8-x86.x86_64.run" Men der får jeg ACCESS DENIED !!
Håber i gider guide der...??
JOE
P.S: Takker for jeres meget hurtige response.... NICE !
Men jeg har NO IDEAR hvordan dælen jeg installere disse drivers....???
Har åbnet TERMINALEN og skrevet sti til der hvor driveren ligger på disken efterfulgt af "ati-driver-installer-8-8-x86.x86_64.run" Men der får jeg ACCESS DENIED !!
Håber i gider guide der...??
JOE
P.S: Takker for jeres meget hurtige response.... NICE !
-
Har du prøvet System->Administration->Hardware Drivers
-
Hej,
Du kan aktivere driver via System / Administration / Hardware drivers.
Du markere dit grafikkort.
Hvis du installer som prøver skal du gøre dette hvergang der en ny kerne.
Du kan også bruge ENVYNG. Den installerer 8.6 for dig og kræver ikke kompilering ved ny kerne.
Program finder du under Programmer / Systemværktøjer.
Manuel installation kræver at du bruger
Du kan aktivere driver via System / Administration / Hardware drivers.
Du markere dit grafikkort.
Hvis du installer som prøver skal du gøre dette hvergang der en ny kerne.
Du kan også bruge ENVYNG. Den installerer 8.6 for dig og kræver ikke kompilering ved ny kerne.
sudo apt-get install envyng-gtk
Program finder du under Programmer / Systemværktøjer.
Manuel installation kræver at du bruger
sudo sh ati-driver-installer-8-8-x86.x86_64.run
-
Så kører mit ATI x200 kort... I er bare for seje her inde... Tak af hele mit hjerte.... Men puhaa hvor skal der tænkes MEGET anderledes end man er vant til som Windows nørd igennem mange år... Ja faktisk har jeg brugt windows siden version 1,0 og frem til Vista.. Men jeg er med årene blevet ret træt af ustabilt system og virus.... Håber at Ubuntu er lyset på min vej... ?
Hvad med antivirus forresten ??
Og kan jeg installere små spil som f.eks Roller Coaster Tycoon som plejer at være på denne laptop i XP =?
Hvad med antivirus forresten ??
Og kan jeg installere små spil som f.eks Roller Coaster Tycoon som plejer at være på denne laptop i XP =?
-
Det er ikke nødvendigt med antivirus for at beskytte selve ubuntu. Jeg har en antivirus der scanner min mail igennem for ikke at sende noget videre til venner og familie der sidder bag windows
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
hej
der er ikke virus i ubuntu som du kender det fra windows, selv uden antivirusprogrammer er du sikret fra starten, men hvis du alligevel ønsker et program, kan man hente Virus Scanner i programmer>tilføj-fjern
det med Roller Coaster Tycoon er jeg i tvivl om, men du kan prøve at hente wine i tilføj-fjern og prøve at installere det der, du kan evt se hvordan jeg selv har gjort med andre spil:
viewtopic.php?f=11&t=2759
der er ikke virus i ubuntu som du kender det fra windows, selv uden antivirusprogrammer er du sikret fra starten, men hvis du alligevel ønsker et program, kan man hente Virus Scanner i programmer>tilføj-fjern
det med Roller Coaster Tycoon er jeg i tvivl om, men du kan prøve at hente wine i tilføj-fjern og prøve at installere det der, du kan evt se hvordan jeg selv har gjort med andre spil:
viewtopic.php?f=11&t=2759
Med venlig hilsen Christian