Øv, øv, øv...
Jeg skulle være smart og forsøge at installere et nyt login-skærmbillede. Jeg fandt det her:
http://www.gnome-look.org/content/show.php/FBI_Terminal?content=82380
Jeg fik den åbenbart også installeret, men da jeg ville genstarte, gik det galt. Nu nægter min Ubuntu helt at starte op. Jeg får bare en ensfarvet skærm. Så hva gør jeg nu for at få min gamle Ubuntu tilbage.
Bruger Ubuntu Heron - og er helt grøn med linux...
Min ubuntu er gået i sort
-
- IRC nickname: honningbien
- Geografisk sted: Lemvig
-
Re: Min ubuntu er gået i sort
Øv. Er der virkelig ingen, der kan hjælpe? Alternativet er, at jeg må i gang med en re-installation. Og det vil unægteligt være lidt træls ....
-
Har du prøvet det de skriver længere nede på http://www.gnome-look.org/content/show. ... tent=82380 skribent krig.
Du kan starte op i recovery mode. Tryk ESC når du ser Grub Loading.
Du kan starte op i recovery mode. Tryk ESC når du ser Grub Loading.
-
Jo, jeg har læst det. Og jeg kan se, jeg skal have fat i filen gdm.conf, hvor den så end befinder sig. Eller også skal jeg have installeret pakken med Aurora GTK2 Engine. En af delene må være målet, men jeg er lige lost uanset hvilken, jeg vælger.
Hvis jeg følger dit råd og trykker esc når grub-skærmen er fremme, sker der bare ikke mere.
Til gengæld kan jeg vælge at starte op i recovery mode, hvad jeg har forsøgt. Jeg kan også få en terminallinje frem ved at vælge punktet "root - drop to root shell prompt", men her kører jeg fast. jeg har forsøgt med kommandoen
Så får jeg svaret:
(gksudo: 4729):GTK-warning **: cannot open display
Intet sker. Har du noget bud på, hvor jeg gør noget galt?
Eller bare et bud på, hvordan jeg gør - alternativt får installeret pakken nævnt ovenfor?
Hvis jeg følger dit råd og trykker esc når grub-skærmen er fremme, sker der bare ikke mere.
Til gengæld kan jeg vælge at starte op i recovery mode, hvad jeg har forsøgt. Jeg kan også få en terminallinje frem ved at vælge punktet "root - drop to root shell prompt", men her kører jeg fast. jeg har forsøgt med kommandoen
Kode: Vælg alt
gksudo gedit gdm.conf
Så får jeg svaret:
(gksudo: 4729):GTK-warning **: cannot open display
Intet sker. Har du noget bud på, hvor jeg gør noget galt?
Eller bare et bud på, hvordan jeg gør - alternativt får installeret pakken nævnt ovenfor?
-
Hej,
Login in recovery mode
vælg punktet "root - drop to root shell prompt"
login
og udfør denne kommando:
mv /usr/share/gdm/themes/FBI_Terminal /.trash
Login in recovery mode
vælg punktet "root - drop to root shell prompt"
login
og udfør denne kommando:
mv /usr/share/gdm/themes/FBI_Terminal /.trash
-
Fedt
Nu har jeg i hvert fald hul igennem igen. Jeg ville gå ind og slå den pågældende login-skærm fra men opdagede, at alle mine login-skærme (alle der fulgte med den officielle ubuntu installations cd) nu er væk. Og jeg kan heller ikke længere få lov at geninstallere nye. Den melder ganske enkelt, at der opstod en fejl under installeringen.
Nogen ide om, hvor den fejl skal findes?
Nu har jeg i hvert fald hul igennem igen. Jeg ville gå ind og slå den pågældende login-skærm fra men opdagede, at alle mine login-skærme (alle der fulgte med den officielle ubuntu installations cd) nu er væk. Og jeg kan heller ikke længere få lov at geninstallere nye. Den melder ganske enkelt, at der opstod en fejl under installeringen.
Nogen ide om, hvor den fejl skal findes?
-
Hej,
Se denne tråd igennem http://ge.ubuntuforums.com/showthread.php?t=870982 for genskabe dine loginthemes.
Se denne tråd igennem http://ge.ubuntuforums.com/showthread.php?t=870982 for genskabe dine loginthemes.
-
Det hjælper ikke
Jeg forstår heller ikke helt, hvad der sker. Jeg får på et tidspunkt et skærmbillede frem i terminalen med en række valgmuligheder promptet nederst. Men jeg synes ikke, jeg kan tilgå dem. Valgmulighedern kræver blandt andet, at jeg skal taste ^G eller lignende. Men det nytter ikke et hak uanset hvad jeg gør....
Jeg forstår heller ikke helt, hvad der sker. Jeg får på et tidspunkt et skærmbillede frem i terminalen med en række valgmuligheder promptet nederst. Men jeg synes ikke, jeg kan tilgå dem. Valgmulighedern kræver blandt andet, at jeg skal taste ^G eller lignende. Men det nytter ikke et hak uanset hvad jeg gør....