s_video

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
pdwh1971

s_video

Indlæg af pdwh1971 »

Hej Ubuntudk

Jeg er den (næsten) lykkelige bruger af Ubuntu 8.04 (Wubi-installation så kører stadig dualboot med Vista)

Jeg ser ofte film fra den bærbare på mit TV via S-video udgangen - fungerer uden problemer med Vista... men jeg kan overhovedet ikke få billede igennem til TV'et når jeg kører Ubuntu?!?!

Syns jeg har læst en del engelske indlæg om emnet - men det er mest til andre grafikkort eller meget tekniske forklaringer ... og nu er jeg stadig temmelig meget nybegynder med linux....

Er der nogen derude der på letforståeligt dansk kan guide mig igennem til en løsning på mit problem?? (er efterhånden lidt træt af at skulle boote op i windows for at ku se film på tv'et!!)

Min pc er en Znote 3215W med Intel GMA x3100 grafikchip

Håber meget I kan hjælpe mig :)

Mvh
Peter
Peter K
Geografisk sted: Århus C

Re: s_video

Indlæg af Peter K »

godt spørgsmål !
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide
Let sleeping dogs lie_________________________________________________
_________WWOZ.org____ may your blues be on the radio
Jeg
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Jeg »

Som tingene ser ud lige nu skal i nok ikke forvente det store af jeres intel-kort, men man kan jo altid håbe på at der dukker en bedre driver op snart
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
Peter K
Geografisk sted: Århus C

Indlæg af Peter K »

Jeg har Geforce 3 grafikkort med 7 pins tv-out slot og Tv monitor med 4 pins
s-video slot

Hvilket kabel skal jeg købe ? Hvor?

Kan det /burde det kunne lade sig gøre med Ubuntu 8.04 ?

Referencer tips andet ?
Let sleeping dogs lie_________________________________________________
_________WWOZ.org____ may your blues be on the radio
Jeg

Indlæg af Jeg »

Du kan købe et s-video-kabel i enhver tv/computer forretning vil jeg mene og du bør have gode chancer med et nvidia-kort..
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
pdwh1971

Indlæg af pdwh1971 »

Nogen der evt. ved om det ville virke med sådan en VGA->TV Converter-box istedet???

Må nok erkende at jeg er temmelig træt at den lille mangel i Ubuntu - jeg er faktisk nået så langt at det er det eneste der afholder mig fra at skrotte Vista og lave en fuld Ubuntu 8.04 installation....

mvh
Peter
Jeg

Indlæg af Jeg »

Et lille eksperiment kune jo være at prøve at sææte en computerskærm til vga-outputtet.
Hvis det virker, kan du nok og sætte et fjernsyn til
pdwh1971

Indlæg af pdwh1971 »

VGA virker fint - ihvertilfælde hvis jeg trykker FN+F3 (ekstern skærm on/off) når jeg booter Ubuntu op...

Men har istedet købt en DVD-afspiller med Divx-understøttelse og USB-indgang... det er noget nemmere :mrgreen:

mvh
Peter

ps.
Nogen der ved hvorfor UNRAR i ubuntu er EKSTREMT længe om at pakke arkiver ud???

Er en utålmodig sjæl så jeg kører WinRar under Wine... det kører hurtigt og problemfrit...