Hej alle
efter et stykke tid med Ubuntu har jeg haft rigtig mange gode oplevelser med Ubuntu Linux men men men... da jeg er elev på EUC sjælland Køge og prøver at køre Linux på et 100% Windows baseret netværk løber jeg ind i problemer hele tiden derfor er jeg kommet til den svære beslutning at fjerne Ubuntu og være tvunget til at køre Windows da jeg ikke er kæmpe Linux geni og ikke har tid til at bruge flere timer til at få en enkelt printer til at virke Foreksempel
Derfor vil jeg høre hvordan man fjerner GRUB fra computeren så jeg kan formatere Linux drevet og køre videre med den winxp der ligger ved siden af
på forhånd tak
Fjernelse af GRUB
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Fjernelse af GRUB
hej
du kan bruge programmet supergrubdisk, her er en guide om det:
viewtopic.php?f=4&t=2862&hilit=AKUT+problem.+Please+hjAlp+mig+L
PS: skriv lige et indlæg hvis du er i tvivl om det !
du kan bruge programmet supergrubdisk, her er en guide om det:
viewtopic.php?f=4&t=2862&hilit=AKUT+problem.+Please+hjAlp+mig+L
PS: skriv lige et indlæg hvis du er i tvivl om det !
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Re: Fjernelse af GRUB (Løsning)
Nu har jeg fået løst problemet med GRUB
Men jeg kunne ikke fjerne den med Super GRUB disk fordi jeg havde haft installeret Linux to gange oven på hinanden og man kan kun genskabe Windows egen MBR hvis man har installeret "Windows -> Linux" og ikke "Windows -> Linux -> Linux"
Jeg gjorde i stedet
1. Formaterede Linux partionen så jeg havde Windows partion og en uallokeret partion.
2. installerede Windows XP på den uallokeret del
3. Testede om den kunne starte op "JA det kunne den"
4. Formaterede den nye installation af XP til uallokeret
Og nu virker det.
Men jeg kunne ikke fjerne den med Super GRUB disk fordi jeg havde haft installeret Linux to gange oven på hinanden og man kan kun genskabe Windows egen MBR hvis man har installeret "Windows -> Linux" og ikke "Windows -> Linux -> Linux"
Jeg gjorde i stedet
1. Formaterede Linux partionen så jeg havde Windows partion og en uallokeret partion.
2. installerede Windows XP på den uallokeret del
3. Testede om den kunne starte op "JA det kunne den"
4. Formaterede den nye installation af XP til uallokeret
Og nu virker det.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Fjernelse af GRUB
hej
jeg kan godt se ideen i din metode, du har brugt din cd til at lave en ny mbr, problemet er bare at det
efterhånden er de færreste, der har en rigtig installations cd, som man fik i " gamle " dage.
mange fabrikker bruger en form for recovery, og de cd´er kan ikke bruges som du beskriver her.
PS: men fint at det virker for dig !
jeg kan godt se ideen i din metode, du har brugt din cd til at lave en ny mbr, problemet er bare at det
efterhånden er de færreste, der har en rigtig installations cd, som man fik i " gamle " dage.
mange fabrikker bruger en form for recovery, og de cd´er kan ikke bruges som du beskriver her.
PS: men fint at det virker for dig !
Med venlig hilsen Christian