Jeg har nu lykkelig fået installeret Kiba. Rundt omkring på nettet kan jeg se og læse om alle de fantastiske konfigurationsmuligheder der er i programmet, i "Kiba settings" kan jeg dog ikke vælge effekt, men kun nogle småting som f.eks. om jeg vil have docken øverst eller nederst og om den skal indstilles til autohide. Altså ikke noget med at få ikonerne til at hoppe, gå op i flammer eller lignende. Er der en del af menuen jeg har overset eller mangler jeg et plugin?
Jeg har fulgt følgende guide til installation:http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=554127
Kiba plugin?
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Re: Kiba plugin?
Problemet ligger nok i at du ikke har kompileret de forskellige plugins. Den guide du har brugt et enkelt godt punkt, men ellers er den hamrende besværlig, i forhold til den metode jeg selv bruger, når jeg skal installere kiba-dock.
Fjern først den installation du har nu. Det gør du ved at bruge sudo make uninstall, istedet for sudo make install, i de forskellige mapper.
Bagefter henter du det lille script fra denne side, placerer den i eks. ~/easykiba, og kører så bagefter ./easyKiba -i
Jeg plejer at bruge de første fire muligheder. Akumaru, dock, plugins, dbus-plugins - resten siger jeg nej til. Når installationen er færdig, kan du starte kiba-dock igen - og have lidt mere at lege med i kiba-settings.
http://www.kiba-dock.org/smf/index.php? ... attach=184
Fjern først den installation du har nu. Det gør du ved at bruge sudo make uninstall, istedet for sudo make install, i de forskellige mapper.
Bagefter henter du det lille script fra denne side, placerer den i eks. ~/easykiba, og kører så bagefter ./easyKiba -i
Jeg plejer at bruge de første fire muligheder. Akumaru, dock, plugins, dbus-plugins - resten siger jeg nej til. Når installationen er færdig, kan du starte kiba-dock igen - og have lidt mere at lege med i kiba-settings.
http://www.kiba-dock.org/smf/index.php? ... attach=184
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
Tak for det hurtige svar!
Jeg har nu fået slettet den gamle version. Derefter har jeg gjort som jeg har forstået det du har skrevet. Jeg har hentet scriptet og gemt det i en mappe i min homefolder ( kunne ikke vælge at gemme i ~/easykiba). Derefter har jeg pakket filen ud og valgt "kør", da der ikke skete noget, har jeg også prøvet "kør i terminal". Der sker dog ikke en disse. Gør jeg noget andet end jeg skal?
Jeg har nu fået slettet den gamle version. Derefter har jeg gjort som jeg har forstået det du har skrevet. Jeg har hentet scriptet og gemt det i en mappe i min homefolder ( kunne ikke vælge at gemme i ~/easykiba). Derefter har jeg pakket filen ud og valgt "kør", da der ikke skete noget, har jeg også prøvet "kør i terminal". Der sker dog ikke en disse. Gør jeg noget andet end jeg skal?
-
Tak for det hurtige svar!
Jeg har nu fået slettet den gamle version (gjort som du sagde, men da der stadig var mapper i installationsmappen, har jeg manuelt flyttet dem til papirkurven ). Derefter har jeg gjort som jeg har forstået det du har skrevet. Jeg har hentet scriptet og gemt det i en mappe i min homefolder ( kunne ikke vælge at gemme i ~/easykiba). Derefter har jeg pakket filen ud og valgt "kør", da der ikke skete noget, har jeg også prøvet "kør i terminal". Der sker dog ikke en disse. Gør jeg noget andet end jeg skal?
Jeg har nu fået slettet den gamle version (gjort som du sagde, men da der stadig var mapper i installationsmappen, har jeg manuelt flyttet dem til papirkurven ). Derefter har jeg gjort som jeg har forstået det du har skrevet. Jeg har hentet scriptet og gemt det i en mappe i min homefolder ( kunne ikke vælge at gemme i ~/easykiba). Derefter har jeg pakket filen ud og valgt "kør", da der ikke skete noget, har jeg også prøvet "kør i terminal". Der sker dog ikke en disse. Gør jeg noget andet end jeg skal?
-
Når du har pakken filen ud, hopper du ind i en terminal, og navigerer til mappen. Du kan gøre dette ved at skrive cd <mellemrum> og så trække mappen over i terminalen, hvorefter du så trykker enter.
Bagefter skal du køre programmet. Jeg kan ikke huske om det er tilladt at køre som standard, så bare for at være på den sikre side, så skriver du
Når det så er gjort, kan det køres. For at installere, skriver du så og svarer på de spørgsmål du bliver stillet. Det jeg har haft mest held med, er kun at installere de fire første muligheder. Så i bund og grund, skal du bruge y, y, y, y, y, n, n.
Så er det ellers bare at lade programmet gøre sit arbejde.
Bagefter skal du køre programmet. Jeg kan ikke huske om det er tilladt at køre som standard, så bare for at være på den sikre side, så skriver du
Kode: Vælg alt
chmod +x easyKiba
Når det så er gjort, kan det køres. For at installere, skriver du så
Kode: Vælg alt
./easyKiba -i
Så er det ellers bare at lade programmet gøre sit arbejde.
"A Narn heavy cruiser?!"
-
Arrggghhh lige ved og næsten.
Ved hjælp af dine pædagogiske instrukser lykkedes det at få installationen til at køre, men desværre ender installationen med:
14) Verifying installation
* akamaru [ OK ]
* kiba-dock [ OK ]
* kiba-settings [ OK ]
* kiba-plugins [ KO ]
* kiba-dbus-plugins [ KO ]
* kiba-gaim-plugin [ KO ]
1) Checking your GNU/Linux distro [ OK ]
2) Selecting components to install [ OK ]
3) Verifying if components are not already installed [ OK ]
4) Fetching SVN repos : akamaru [ OK ]
5) Fetching SVN repos : kiba-dock [ OK ]
6) Fetching SVN repos : kiba-plugins [ OK ]
7) Fetching SVN repos : kiba-dbus-plugins [ OK ]
Fetching SVN repos : kiba-gaim-plugin [ OK ]
9) Installing components : akamaru [ OK ]
10) Installing components : kiba-dock [ OK ]
11) Installing components : kiba-plugins [ OK ]
12) Installing components : kiba-dbus-plugins [ OK ]
13) Installing components : kiba-gaim-plugin [ OK ]
14) Verifying installation [ KO ]
--------INFO-----------------------------------------------------------------
Could not finish operation !
-----------------------------------------------------------------------------
Please scroll up your screen to see the error messages the script returned.
klop@klop-laptop:~$
Jeg er nu lidt i tvivl om hvor jeg kan finde fejlmeldingen (har en meget lang tekst). Har selv en teori om at det muligvis kan skyldes at jeg ikke har fået slettet den sidste installation korrekt?
Beklager at det lille problem er blevet så omstændigt!!
Ved hjælp af dine pædagogiske instrukser lykkedes det at få installationen til at køre, men desværre ender installationen med:
14) Verifying installation
* akamaru [ OK ]
* kiba-dock [ OK ]
* kiba-settings [ OK ]
* kiba-plugins [ KO ]
* kiba-dbus-plugins [ KO ]
* kiba-gaim-plugin [ KO ]
1) Checking your GNU/Linux distro [ OK ]
2) Selecting components to install [ OK ]
3) Verifying if components are not already installed [ OK ]
4) Fetching SVN repos : akamaru [ OK ]
5) Fetching SVN repos : kiba-dock [ OK ]
6) Fetching SVN repos : kiba-plugins [ OK ]
7) Fetching SVN repos : kiba-dbus-plugins [ OK ]
Fetching SVN repos : kiba-gaim-plugin [ OK ]
9) Installing components : akamaru [ OK ]
10) Installing components : kiba-dock [ OK ]
11) Installing components : kiba-plugins [ OK ]
12) Installing components : kiba-dbus-plugins [ OK ]
13) Installing components : kiba-gaim-plugin [ OK ]
14) Verifying installation [ KO ]
--------INFO-----------------------------------------------------------------
Could not finish operation !
Please scroll up your screen to see the error messages the script returned.
klop@klop-laptop:~$
Jeg er nu lidt i tvivl om hvor jeg kan finde fejlmeldingen (har en meget lang tekst). Har selv en teori om at det muligvis kan skyldes at jeg ikke har fået slettet den sidste installation korrekt?
Beklager at det lille problem er blevet så omstændigt!!
-
Prøvede lige at starte forfra og nu spiller det bare!!! Tusind tak for hjælpen!
-
Jeg skulle vist have nævnt at jeg også får den fejlmeddelelse når jeg installerer på den måde, men det plejer som regel at virke alligevel.
"A Narn heavy cruiser?!"