USB keyboard virker kun ca. hver 3. gang i GRUB

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
metheon
IRC nickname: metheon

USB keyboard virker kun ca. hver 3. gang i GRUB

Indlæg af metheon »

Hej,

Jeg har xp og ubuntu kørende side om side og alt virker perfekt med én undtagelse. Kun ca. hver 3. gang virker mit keyboard under GRUB hvor jeg vælger hvilket OS jeg ønsker at boote i. Blot ved at genstarte computeren gentagne gange, uden at foretage nogen ændringer, fra ubuntu selv, vil mit keyboard gå fra ikke at virke til at virke. Underligt.

Mit keyboard er et ganske almindeligt dell USB keyboard uden nogen former for speciel knapper mm.
Min computer er en iMac 24".

Ja, dvs en mac uden os x :p

Jeg har googlet lidt rundt. Jeg skal muligvis ind i BIOS'en og aktivere noget support for legacy usb. Problemet er så at google også siger at iMacs ikke har en BIOS. Desuden ved jeg ikke om dette reelt er problemet da det trodsalt virker en gang imellem.

Nogen som kan forklare dette og måske endda hjælpe med det?
metheon
IRC nickname: metheon

Re: USB keyboard virker kun ca. hver 3. gang i GRUB

Indlæg af metheon »

Jeg prøvede at smide et USB headset i, eller det var mere et tilfælde end det var meningen, men sagen er/var at i de tilfælde hvor keyboardet ikke virkede kom der ingen lyd fra headsettet, men når keyboardet virkede så kunne jeg høre sådan lidt støj i headsettet når det aktiverede. Det tyder i hvert fald på det er en USB ting og ikke en keyboard fejl.