Jeg har installeret UBUNTU 6.06 på en (bærbar): Compaq Armada M700, der er forsynet med ovenstående netværkskort. Ubuntu kører fint, men...
I indstillinger for netværk kan jeg se følgende:
- systemet kan se netværkskortet
- grænsefladen eth0 kan gøres aktiv
- men jeg kan ikke komme på nettet med denne maskine (heller ikke med fastopkobling).
Mit access Point: Linksys WAP54G er sat op med kryptering WPA-TKIP. Dette kører fint med en IBM Thinkpad.
Jeg er nybegynder med Linux, og vil gerne have hjælp til at kunne komme trådløst på nettet.
Jeg har forgæves brugt mange timer på at surfe rundt for at finde ud af hvad jeg skal gøre.
Er der én der kan hjælpe mig?
Linksys netværkskort WPC54G ver.1.2
-
- IRC nickname: jøk
-
Re: Linksys netværkskort WPC54G ver.1.2
Jeg har selv haft problemer med trådløst net, og løste det med denne guide:
Guide
Ubuntu 6.06 fra 2006, der er mange nyere versioner, hvoraf den nyeste er 8.04.. Ved ikke om guiden vil virke, eller om en simpel opgradering til 8.04 vil få det til at virke.
Guide
Jeg har installeret UBUNTU 6.06
Ubuntu 6.06 fra 2006, der er mange nyere versioner, hvoraf den nyeste er 8.04.. Ved ikke om guiden vil virke, eller om en simpel opgradering til 8.04 vil få det til at virke.
-
- IRC nickname: jøk
Re: Linksys netværkskort WPC54G ver.1.2
Systemet svarer følgende (på "lspci"-forespørgsel): Network Controller: Broadcom Corporation BCM4306 802.11b/g Wireless LAN controller (rev 03).
Når jeg går ind i System>Administration>Netværk, og kommer ind i "Indstillinger for netværk", kan jeg gøre grænsefladen for den trådløse forbindelse aktiv, men jeg kan ikke i "Egenskaber" vælge en VPA-nøgle (det er kun muligt at sætte en "VEP-nøgle").
Er der andre muligheder(programmer) for at kunne sætte en VPA-nøgle?
Når jeg går ind i System>Administration>Netværk, og kommer ind i "Indstillinger for netværk", kan jeg gøre grænsefladen for den trådløse forbindelse aktiv, men jeg kan ikke i "Egenskaber" vælge en VPA-nøgle (det er kun muligt at sætte en "VEP-nøgle").
Er der andre muligheder(programmer) for at kunne sætte en VPA-nøgle?