Hej jeg ville lige høre hvad musikformatet Ogg er for noget (godt eller skidt)?
Så vil jeg også høre hvordan man sætter Rhytmebox til at lave musik fra cder om til mp3-format..?
Musikformat Ogg
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Musikformat Ogg
hej
hvad ogg format er kan læses her : http://en.wikipedia.org/wiki/Ogg
men jeg ville nok vælge mp3 i 198 kbps i stedet for ogg format , mp3 plejer at kunne afspilles på næsten alt, og skal du have rigtig god kvalitet vil jeg anbefale flag format, men det er ikke alle afspillere feks bilanlæg der kan afspille flag !
jeg ved ikke lige hvordan man ordner det med Rhytmebox , men her er et link til "Rippe CD'er til MP3 med Sound Juicer" :
viewtopic.php?f=11&t=300
hvad ogg format er kan læses her : http://en.wikipedia.org/wiki/Ogg
men jeg ville nok vælge mp3 i 198 kbps i stedet for ogg format , mp3 plejer at kunne afspilles på næsten alt, og skal du have rigtig god kvalitet vil jeg anbefale flag format, men det er ikke alle afspillere feks bilanlæg der kan afspille flag !
jeg ved ikke lige hvordan man ordner det med Rhytmebox , men her er et link til "Rippe CD'er til MP3 med Sound Juicer" :
viewtopic.php?f=11&t=300
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
hej
jeg kan se det driller lidt med den guide jeg sendte, men jeg har selv installeret alt der er i vlc guiden:
viewtopic.php?f=11&t=3060
derefter installerede jeg Sound Juice, fra tilføj-fjern
og for at kopiere cd´en til hd :
tænd Sound Juice ( lyd og video>lyd-cd-udtrækker )
sæt en cd i drevet
vælg rediger>indstillinger
i "lydformat" valgte jeg : cd kvalitet, mp3 ( mp3 lyd) , derefter luk
tryk på "udtræk"
filerne kommer frem i \home\musik
jeg har lige testet det igen og det spiller fint her
jeg kan se det driller lidt med den guide jeg sendte, men jeg har selv installeret alt der er i vlc guiden:
viewtopic.php?f=11&t=3060
derefter installerede jeg Sound Juice, fra tilføj-fjern
og for at kopiere cd´en til hd :
tænd Sound Juice ( lyd og video>lyd-cd-udtrækker )
sæt en cd i drevet
vælg rediger>indstillinger
i "lydformat" valgte jeg : cd kvalitet, mp3 ( mp3 lyd) , derefter luk
tryk på "udtræk"
filerne kommer frem i \home\musik
jeg har lige testet det igen og det spiller fint her
-
Jeg har lige rippet fire CD'er i Ogg. Havde dem som MP3 før, men gad ikke lige lave backup af dem. Jeg kan ikke mærke nogen forskel.
- Har selv brugt den guide christian.arvai referer til og det fungerer.
- Har selv brugt den guide christian.arvai referer til og det fungerer.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
Sound Juice: Hvordan ændre jeg format. Den står på Ogg, men når jeg trykker på rediger profiler og trykker på mp3, så ændre Sound Juice ikke format..?
-
- Admin
hej
til venstre for feltet "rediger profiler" er der et felt der hedder "lydformat", der er 2 små pile (op/ned) i det felt, det
er dem du skal bruge til at skifte til mp3 format.
til venstre for feltet "rediger profiler" er der et felt der hedder "lydformat", der er 2 små pile (op/ned) i det felt, det
er dem du skal bruge til at skifte til mp3 format.
-
PLH skrev:Sound Juice: Hvordan ændre jeg format. Den står på Ogg, men når jeg trykker på rediger profiler og trykker på mp3, så ændre Sound Juice ikke format..?
Hvis du ikke kan vælge MP3 kan du følge denne guide: http://ubuntuforums.org/showthread.php? ... und+juicer
Når en tråd er løst så marker den løst