Hej folkens!
Jeg er vild med at bruge Ubuntu. Jeg har bare et problem med min lyd. Jeg har læst andre tråde omhandlende samme problem. Jeg har installeret "linux-backports-modules package" uden succes, været en tur inde i Software Properities og sat hak de rigtige steder, men uden held. ALSAmixeren virker fint.
Min lyd virker dog ved brug af headset.
Det er som sagt et SB [HDA ATI SB] lydkort og jeg kører med den absolut nyeste udgave af Ubuntu, altså version 8.04. Min computer er en Acer Aspire 5051AWXMi.
Min lyd fungerede fint da jeg brugte Kubuntu.
Jeg håber nogen kan hjælpe, da det egentlig er min kærestes computer og han mener den er ødelagt fordi jeg installerede Ubuntu og lyden nu ikke længere virker! (Han er ikke lige så knøw til det med computere. Dette er hans første og han kan imidlertid kun finde ud af at tjekke sin mail, tjekke sin Facebook og spille onlinespil på af mig anviste hjemmesider)
MVH Tina
Lyden driller (Ja, de andre tråde er læst!))
-
- IRC nickname: Suns
- Geografisk sted: Fredericia, DK
-
- Geografisk sted: Vejle
Re: Lyden driller (Ja, de andre tråde er læst!))
Hej Tina
Det er svært at blive forstået når man bruger ubuntu. Så hurtigt det er et problem, får man med det samme vide at det er linux skyld, mens de glemmer alle de gange deres windowsmaskine har chrashed.
Jeg fandt en hjemmeside som omhandler problemer med lyd i forhold til acer, måske kan den bruges.
http://nosrednaekim.wordpress.com/2007/ ... pire-5050/
Men hvis høretelefonerne fungerer, kan det også være en løs forbindelse til dine højtalere. jeg troede at høretelefonerne ligger seriekoblet med højtalerne og høretelefonpluggen mekanisk afbryder forbindelsen til højtalerne, men det er selvsagt muligt at de bliver individuelt styret fra bundkortet?
mvh Tom
Det er svært at blive forstået når man bruger ubuntu. Så hurtigt det er et problem, får man med det samme vide at det er linux skyld, mens de glemmer alle de gange deres windowsmaskine har chrashed.
Jeg fandt en hjemmeside som omhandler problemer med lyd i forhold til acer, måske kan den bruges.
http://nosrednaekim.wordpress.com/2007/ ... pire-5050/
Men hvis høretelefonerne fungerer, kan det også være en løs forbindelse til dine højtalere. jeg troede at høretelefonerne ligger seriekoblet med højtalerne og høretelefonpluggen mekanisk afbryder forbindelsen til højtalerne, men det er selvsagt muligt at de bliver individuelt styret fra bundkortet?
mvh Tom
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen