Hej
Jeg er ny på forummet.
Jeg har 2 computere med Ubuntu, den ene kører Gutsy, den anden Hardy.
Inden opdatering til Hardy fungerede min netbank på begge maskiner, nu fungerer den kun på Gutsy maskinen.
Jeg har prøvet at installere .bin filen fra http://www.java.com
Jeg har nu flere gange fjernet Java og installeret sun-java fra Synaptic. gcj-plugin er ikke installeret.
Når jeg tester min Java på http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml?ff3
Får jeg OK for at det virker. Animationen fungerer.
Også about:plugins ser rigtig ud.
Min netbank kan logge på, og jeg kan se mine konti, men når jeg skal udføre en betaling kommer feltet til underskriftkoden ikke frem.
Som sagt virker det perfekt på Gutsy maskinen.
Jeg er ved at knække halsen på dette problem, er der nogen, som kender en løsning eller metode til at komme igennem ?
Mvh
Erik
Mystisk Java problem på Hardy ifm. SDC netbank
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Mystisk Java problem på Hardy ifm. SDC netbank
Hej
1) prøv at genindlæs med den blå pil når du ikke får undeskriftsfilen frem.
2) har du som tilføjelse valgt "No script". Prøv at slå det fra i funktioner => tilføjelser
Jeg har Sun Java 6 Web Start og OpenjDK Web Start installeret via synaptic.
mvh
Stra
1) prøv at genindlæs med den blå pil når du ikke får undeskriftsfilen frem.
2) har du som tilføjelse valgt "No script". Prøv at slå det fra i funktioner => tilføjelser
Jeg har Sun Java 6 Web Start og OpenjDK Web Start installeret via synaptic.
mvh
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Hej,
Det skyldes at visuelle effekter er aktiveret.
Se denne tråd viewtopic.php?f=3&t=2732&p=16907&hilit=bank#p16907
Du kunne have fundet løsning ved søgning på bank!
Det skyldes at visuelle effekter er aktiveret.
Se denne tråd viewtopic.php?f=3&t=2732&p=16907&hilit=bank#p16907
Du kunne have fundet løsning ved søgning på bank!
-
Hej igen
Tak for de hurtige svar.
Jeg kører aldrig med visuelle effekter, så det var ikke problemet.
Jeg har forsøgt reload uden held.
Men Noscript holdt hemmeligheden.
Jeg er typen der ikke mener at der rager alle mulige systemer hvad jeg laver på nettet, overvågningen er i dag meget omfattende, og det er ulækkert. Derfor er bl.a. Moblock, Noscript og AddBlockPlus i gang hele tiden. Prøv at se hvad f.eks. google har gang i af registreringer. Bruger du Adobe reader, så husk det er et "phone home" program.
Jeg er efterhånden rutineret i at bruge disse værktøjer, og normalt kan man se hvad der bliver blokeret, så jeg har hidtil ikke haft kvaler som i dette tilfælde..
Men der er lige kommet ny funktionalitet i noscript og ABP, som jeg ikke har sat mig ind i endnu. Da jeg som et sjældent forsøg valgte "Temporarily allow all this page" i noscript kom feltet frem, og
jeg kunne foretage en indbetaling.
Men hvorfor min bank bl.a. lader "netminers.dk" følge med i mine transaktioner, har jeg ikke stor forståelse for, der burde ikke være andet end det der direkte har med banken at gøre.
Jeg markerede så netminers.dk som untrusted, og så virker det stadigvæk. Det underlige er, at der ikke var andre synlige end min bank og netminers.
Jeg siger mange tak for tipsene
Mvh
Erik
Tak for de hurtige svar.
Jeg kører aldrig med visuelle effekter, så det var ikke problemet.
Jeg har forsøgt reload uden held.
Men Noscript holdt hemmeligheden.
Jeg er typen der ikke mener at der rager alle mulige systemer hvad jeg laver på nettet, overvågningen er i dag meget omfattende, og det er ulækkert. Derfor er bl.a. Moblock, Noscript og AddBlockPlus i gang hele tiden. Prøv at se hvad f.eks. google har gang i af registreringer. Bruger du Adobe reader, så husk det er et "phone home" program.
Jeg er efterhånden rutineret i at bruge disse værktøjer, og normalt kan man se hvad der bliver blokeret, så jeg har hidtil ikke haft kvaler som i dette tilfælde..
Men der er lige kommet ny funktionalitet i noscript og ABP, som jeg ikke har sat mig ind i endnu. Da jeg som et sjældent forsøg valgte "Temporarily allow all this page" i noscript kom feltet frem, og
jeg kunne foretage en indbetaling.
Men hvorfor min bank bl.a. lader "netminers.dk" følge med i mine transaktioner, har jeg ikke stor forståelse for, der burde ikke være andet end det der direkte har med banken at gøre.
Jeg markerede så netminers.dk som untrusted, og så virker det stadigvæk. Det underlige er, at der ikke var andre synlige end min bank og netminers.
Jeg siger mange tak for tipsene
Mvh
Erik