Jeg har i lænegere tid end jeg kan huske prøvet at få min skærm på min laptop til at køre i den korrekte opløsning og nu har jeg oven i købet anskaffet mig et fladskærms lcd tv som jeg gerne vil have tilsluttet også.
Det er lykkedes mig, ikke takket være mit intelekt, at få begge skærme til at fungere og få det sat op på en sådan måde at tv'et er en extension af skrivebordet, altså ikke en klon.
Så langt så godt, nu mangler jeg så bare at på de to skærme til at køre med de rette opløsninger.
Jeg har prøvet utallige gange, men uden held.
Det må være muligt at tvinge ubuntu til at bruge de korrekte instillinger, opløsning, h/vsync, osv. men jeg har kun disse oplysninger på mit tv og jeg har iøvrigt ingen id´e om hvordan man gør.
Harware:
Toshiba Satellite Pro A100 (PSAACE)
ATI Mobility radeon X1600
Samsung LE37S8 lcd tv
Jeg har naturligvis flere oplysninger, men dette burde være nok til at lede mig i den rette retning.
På forhånd tak.
Dual Screen Config (ATI)
-
- IRC nickname: Zacariaz
-
Re: Dual Screen Config (ATI)
Hej,
Hvilken version af Ubuntu samt version af skærm driver er der anstalleret?
Hvilken version af Ubuntu samt version af skærm driver er der anstalleret?
-
- IRC nickname: Zacariaz
Re: Dual Screen Config (ATI)
Jeg kører xubuntu 8.04 hardy heron.
Skærmdriveren til laptop skærmen er plug'n'play og til tv'et unknown. Jeg har prøvet nogle generic nogle, men det har ikke hjulpet.
Skærmdriveren til laptop skærmen er plug'n'play og til tv'et unknown. Jeg har prøvet nogle generic nogle, men det har ikke hjulpet.