Hejsa alle...
Jeg har et problem som jeg nu har brugt flere dage på at løse, og jeg aner simpelthen ikke hvad der er galt....
Jeg kører:
Linux christserver.dk 2.6.24-16-server #1 SMP Thu Apr 10 13:58:00 UTC 2008 i686 GNU/Linux
Det er den nyeste 8.04 version...
Jeg gør følgende:
root@christserver:~# telnet mail.christserver.dk 2525
Trying 127.0.0.1...
Connected to localhost.
Escape character is '^]'.
220 mail.christserver.dk ESMTP Postfix (Ubuntu)
ehlo mail.christserver.dk
250-mail.christserver.dk
250-PIPELINING
250-SIZE 10240000
250-VRFY
250-ETRN
250-STARTTLS
250-AUTH DIGEST-MD5 CRAM-MD5 PLAIN NTLM LOGIN
250-AUTH=DIGEST-MD5 CRAM-MD5 PLAIN NTLM LOGIN
250-ENHANCEDSTATUSCODES
250-8BITMIME
250 DSN
mail from:info@camillaograf.dk
Så stopper den bare dér og nægter at gøre eller handle på noget som helst kommando... Den kommer bare ikke videre.....
Jeg har de rette porte åbne, og jeg tror at min ISP som er Cybercity, har åbnet for port 2525, men selvom de ikke skulle, så burde den reagere, men det gør den ikk...
Er der nogen der ved hvad det evt. kan skyldes?
Mvh. Raf
postfix problem
-
Re: postfix problem
Jeg er umiddelbart blank, men hvad siger din logfil?
-
Re: postfix problem
Jeg kan se i log filen at der har været nogle problemer...
Jun 20 18:59:02 christserver postfix/trivial-rewrite[20585]: fatal: mysql:/etc/postfix/mysql_virtual_alias_maps.cf(0,lock|fold_fix): table lookup problem
og det er også mystisk for conx. til mysql serveren er testet på alle måder....
anyway, jeg prøver at geninstallere alt til postfix helt forfra, både mysql tabel, ny virtuel bruger til unix system, osv..... så må vi se hvordan det går.....
fandt en rimelig god beskrivelse her: http://workaround.org/articles/ispmail-etch/
faktisk én af de bedste....
Jun 20 18:59:02 christserver postfix/trivial-rewrite[20585]: fatal: mysql:/etc/postfix/mysql_virtual_alias_maps.cf(0,lock|fold_fix): table lookup problem
og det er også mystisk for conx. til mysql serveren er testet på alle måder....
anyway, jeg prøver at geninstallere alt til postfix helt forfra, både mysql tabel, ny virtuel bruger til unix system, osv..... så må vi se hvordan det går.....
fandt en rimelig god beskrivelse her: http://workaround.org/articles/ispmail-etch/
faktisk én af de bedste....