WLAN og skærmopløsning på T61p

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
klgn

WLAN og skærmopløsning på T61p

Indlæg af klgn »

Hej!

Som ny Ubuntu bruger er der en masse ting, man skal have styr på:)
Jeg havde installeret Ubuntu, så alt fungerede perfekt både skærmopløsning trådløst internet. Jeg havde således indkodet mit eget trådløse internet på compen og det virkede. Men nu vil den ikke mere. Jeg tror, det skyldes, at jeg skulle prøve at tænde for bluetooth radioen (trykke FN+F5), og næste gange, jeg tændte op for computeren virkede det trådløse ikke. Jeg har forgæves forsøgt at tænde radioen igen, men uden held. Og når det måske lykkes kan den ikke finde nogle trådløse net:(
Jeg tænkte derfor, om der findes et script, der kan tænde den trådløse radio, ved kørsel af det i lighed med det, der findes til bluetooth her: http://www.thinkwiki.org/wiki/Install_Ubuntu_Gutsy_Gibbon_on_a_T61p

Jeg har også lidt bøvl med min skærmopløsning. Den maksimale opløsning, som skærmkortet kan trække, og som jeg tidligere har kørt er 1920x1200. Men jeg ville gerne have dual screen til at virke, og prøvede derfor denne guide: http://www.ubuntugeek.com/dual-monitors-with-nvidia.html og siden har det ikke virket. Jeg kan køre 1450x1024, men ikke større. Jeg tog naturligvis backup af xorg.conf, men når jeg vil føre computeren tilbage, har det ingen effekt:(
Nogen tips til, hvordan jeg får min høje skærmopløsning igen og hvordan jeg får dual screen til at fungere?

På forhånd tak,

/Kristian
klgn

Re: WLAN og skærmopløsning på T61p

Indlæg af klgn »

Det lykkedes mig at fixe min skærmopløsning ved i xorg.conf at tilføje min skærmopløsning i den relevante subsection ved under Section Screen at sætte virtual til 1920 1200 og tilføje denne skærmopløsning til rækken af modes i samme subsection. Genstarte X og så vælge skærmopløsningen fra listen og sætte refrehs raten til 54hz.

Nu går jeg på jagt efter en løsning på mit trådsløse problem:)
klgn

Re: WLAN og skærmopløsning på T61p

Indlæg af klgn »

Så lykkedes det også at fixe mit trådløse problem. Mit problem var, at jeg havde disabled roaming og opsat nogle faste indstillinger for trådløst internet, men det kan Ubuntu åbenbart ikke hitte ud af. Eller er det mig, der fejler på den front. I Windows nød jeg at bruge Lenovos værktøj Access Connections til at gemme alle mine forbindelser trådløse som trådede og indstillinger for IP mm, kan man ikke det i Ubuntu?