DivX player eller andet?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
JonasLB

DivX player eller andet?

Indlæg af JonasLB »

Hej
Jeg skifter til Linux i den kommende uge. Jeg bruger lige PT. DivX player til at afspille 1080p videoer med, da både Windows media player, VLC og Winamp ikke kan afspille dem ordentligt.
Har engang i forbindelse med indkøb af nyt grafikkort fundet ud af, at afspillerne afspiller på hver deres måde, hvorfor man kan have en højere FPS i nogen afspillere. I mit tilfælde fryser de 3 (wmp, VLC, winamp) helt, men DivX afspiller dem flydende.
Så mit spørgsmål er om man kan køre DivX under Wine (den har "garbage" rating på winehq), eller om jeg skal have en anden afspiller? I så fald skal den kunne afspille 1080p videoer flydende på mit system.
Edit: Det kan self være at default playeren til Ubuntu er ok.. Men jeg vil gerne have lidt feedback på hvilken afspiller der er bedst

Hvis det siger jer noget, så er mit system:
Pentium 4 3.4GHz
nVidia 8800GT 512mb
1536mb ram
(går ud fra, at det er alt det relevante vedr. videoafspilning)

mvh Jonas

EDIT:
Nu HAR jeg fået Ubuntu ind.
Jeg har lige fået lejlighed til at afspille en 1080p film (faktisk er det en trailer). Jeg vil gerne, hvis i lige prøver at afspille den i jeres favoritafspiller, og siger om i kan få det til at køre 100% flydende. For jeg kan ikke :S Hvis i kan, så sig lige hvad i bruger og hvad for noget hardware i har. Link: Trailer for Empyrean age expansion

VLC kører det fint i 2 sekunder, så fryser den helt, og så fortsætter den igen, men filmen er helt ødelagt af forkerte farver og firkanter rundt omkring
TOTEM (eller bare den, der hedder "videoafspiller" her) afspiller den nogenlunde flydende, men stadig ikke helt.
JonasLB

Re: DivX player eller andet?

Indlæg af JonasLB »

Ved ikke om man må her, men:
BUMP!
PKO

Indlæg af PKO »

Hej,

Det er flydende hos mig Totem Movie Player 2.22.1 (Movie Player using GStreamer 0.10.18).

HW:

AMD X2 4200, 2GB RAM, Asus 8500GT 512MB, HH 8.04 64bit
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal
Wikzo
Geografisk sted: Århus N

Indlæg af Wikzo »

Har netop set din film med VLC på Ubuntu 8.04. Den hakkede tre gange, men kørte ellers fint nok. Jeg ved dog ikke, om det er på grund af min bærbar maskines indbyggede grafikkort.

Har ingen særlige indstillinger.

For øvrigt findes EVE Online, som du nok ved, også til Linux :)
Billede
JonasLB

Indlæg af JonasLB »

Wikzo skrev:For øvrigt findes EVE Online, som du nok ved, også til Linux :)

Det ved jeg, men det er en medfølgende Cedega klient. Og det er kun classic-udgaven. Desuden fungerer det ikke rigtigt, grafikken er helt forkert med sære farver osv.

ellers tak for jeres svar... Det må være pga min efterhånden gamle processor (pentium4), at det kører lidt sløvt. Heldigvis tager det nok lidt tid, før 1080p bliver mainstream ;)
PKO

Indlæg af PKO »

Hej,

Hvilken driver er installeret til dit Nvidia kort?

Jeg har installeret 173.14.05. Idag opgraderet til 173.14.09.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal
JonasLB

Indlæg af JonasLB »

PKO skrev:Hej,

Hvilken driver er installeret til dit Nvidia kort?

Jeg har installeret 173.14.05. Idag opgraderet til 173.14.09.

Er ikke helt sikker i det med drivere.. Det er under pakkehåndtering, og så den der hedder nvidia-glx-new?
Eller er det noget andet? Den jeg har er 169.12.
Er desuden ikke sikker på hvordan man opdaterer. Den skulle gøre det automatisk? Var nemlig også sikker på, at wine 1.0 var udkommet. Men jeg bruger stadig 0.9.59.