Installation via installationsprogrammet

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Jay_P

Installation via installationsprogrammet

Indlæg af Jay_P »

hey
Jeg har nogle mærkelige problemer med installtion via installationsprogrammet i ubuntu.. for lige at ridse problemets omfang op kommer der lige en lille historie :P

Jeg startede med at installere linux på min pc og kørte kun med linux her havde jeg ingen problemer og alt kørte fint... nu ville jeg have windows xp på ved siden af så jeg bombede maskinen brugte windows xp til at dele min harddisk i 2 så jeg kunne instalerer linux på den anden partition som jeg ikke havde gjort noget ved i windows installtionen. jeg instaleret så linux ubuntu efter windows og alt gik fint. jeg opdaterede det der skulle opdateres osv. alt kører fint. nu vil jeg så godt have de programmer jeg kan få gennem denne installmanagement program så jeg begynder at hente dem og installerer dem og umidlbart kører alt som det skal så jeg vælger at genstarte da den er færdig... når jeg har logget mig ind kommer fejlen så... mit skrivebord er hvidt og jeg kan ikke se ikoner mus eller noget... jeg kan godt trykke rundt på skrivebordet men jeg kan ikke se hvad jeg trykker på... :S nogen der ved hvad problemet kan være???

tak for hjælpen ;)
sprocket
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Re: Installation via installationsprogrammet

Indlæg af sprocket »

Har du installeret noget grafikkort fra restrickted driver, eller måske en kerne opdatering? Prøv med:

Kode: Vælg alt

sudo cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.backup

Kode: Vælg alt

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
Jay_P

Re: Installation via installationsprogrammet

Indlæg af Jay_P »

den skriver at cp ikke blev fundet... :S har et ati readon 1300 grafik kort siddende i