Hej
Jeg får en ny harddisk i løbet af ugen, og så er planen at Linux Ubuntu skal installeres. Men jeg prøvede lige live-cd'en, og der er to problemer:
• Ind i mellem går skærmen helt i sort i 3-6 sekunder, så vender den tilbage som om intet var hændt.
• Jeg kan ikke forbinde til det trådløse netværk. Vi bruger WPA.
Skærm: Acer 24", 1920*1200
Harddisk: 250gb (næsten helt fyldt, men jeg får jo også snart en ny)
Intel Pentium 4 3.4GHz
1536mb ram
nVidia Geforce 8800GT 512mb
bare sig til hvis der mangler noget på den liste... men det var lige det jeg kunne komme i tanke om.
Er dette noget der opstår pga. live-cd'en, eller er det et reelt problem med 8.04? Jeg kan godt undvære trådløs hvis der ikke findes nogen løsning, men skærmens "blackouts" skal fixes..
Blackouts, forbindelse til tråløst netværk
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Blackouts, forbindelse til tråløst netværk
hej
jeg tror ikke du vil få de samme problemer , når du først har installeret ubuntu , der er nogle
hardware drivers som skal hentes og installeres og det kan man ikke , når man kører livecd.
når du har installeret ubuntu , skal du gører følg. :
opdater ubuntu ( der kommer en melding om at der er opdateringer )
gå ind i : system>administration>hardware drivers
der er de drivers der skal bruges til graffik og netværk , de installeres ved at sættet et flueben.
jeg tror ikke du vil få de samme problemer , når du først har installeret ubuntu , der er nogle
hardware drivers som skal hentes og installeres og det kan man ikke , når man kører livecd.
når du har installeret ubuntu , skal du gører følg. :
opdater ubuntu ( der kommer en melding om at der er opdateringer )
gå ind i : system>administration>hardware drivers
der er de drivers der skal bruges til graffik og netværk , de installeres ved at sættet et flueben.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Ok tak
Jeg prøver når jeg får harddisken, ellers skriver jeg bare igen
Jeg prøver når jeg får harddisken, ellers skriver jeg bare igen
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
det var så lidt
her er et link til ubuntu overlevelseguide , den er ret god !
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=55
her er et link til ubuntu overlevelseguide , den er ret god !
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=55
Med venlig hilsen Christian