Ubuntus på extern harddisk

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
mweisbjerg

Ubuntus på extern harddisk

Indlæg af mweisbjerg »

Hej
Jeg syntes selv jeg har været meget smart at instalere ubuntus på en extern harddisk for at spare plads på den faste harddisk i computeren hvor der ligger vista. men så når jeg starter computeren op uden den externe harddisk kommer der lige før man vælger vilken OS. man bruger kommer der en tekst hvor der står GRUP... 1.5 faild 21 eller noget i den stil. ellers virker det fint. men jeg vil gerne at den starter direkte op på vista når harddisken ikke er i.
er der nogne der kan hjælpe
Hilsen
mweisbjerg
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ubuntus på extern harddisk

Indlæg af Christian.Arvai »

hej

da du installerede ubuntu på din externe , skrev ubuntu en ny grub ( boot kommando ) ind på din pc ,
det kan godt lade sig gøre at installere ubuntu på en extern hd , men hvis det kører som du beskriver
er det vist ikke lavet helt rigtigt .
hvis du vil have vista til at kunne starte uden din externe hd , er du nok nød til at ændre grub igen,
og derefter starte forfra med at installere ubuntu på din externe hd .

der er en god guide til brug af supergrubdisk her :
viewtopic.php?f=4&t=2862&hilit=AKUT+problem.+Please+hjAlp+mig+L

når du har genskabt grub , så vista kører normalt , er der en god guide til at installere på en extern hd ,
den er godt nok skrevet til installation på usb , men det burde jo give det samme :wink: , link til guide :
viewtopic.php?f=2&t=3005
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing