Hej
Jeg har lige inst Ubuntu 8.04 32 bit på min 4 år gl PC. Der er et 2 år gammel D-Link trådløst netkort
monteret i dyret. Da jeg læste om Ubuntu 8.04 så jeg at det aldrig har været lettere at komme på nettet
. Bare klik på dbskærm ikonet og vælg det accespoint du vil tilkoples, tast koden og så kører det - hmmmmmmm..... Jeg har nu læst her på siderne at det vist ikke er så let alligevel. Så mit spørgsmål er om der er en metode til rimeligt let at komme på accespointet (der er ingen kode til det)???
Kan det bedre betale sig at købe et andet netkort - evt en USB fætter??? Som der er afprøvet til systemet - hvis ja, hvor kan jeg købe sådan en???
Jeg har været i admin - hardware og set at UBUNTU ikke har netkortet konfigureret. Men et andet sted i ADMIN menuen, har jeg testet grafikkort og lyddkort mm og testen støder også på mit netkort. Så et eller andet sted må der altså være kontakt.
Jeg må indrømme at det hurtigt kan blive for langhåret til mig. Jeg vil helst ikke tilbage til winblød, så PLEASE HELP!!!!!
På forhånd tak.
PS: Ville det være nemmere at installere et ethernetkort (har et sandberg i skuffen) i maskinen og koble mig på husets etherne istedett??
D-Link trådløst netkort.
-
- Geografisk sted: Århus
Re: D-Link trådløst netkort.
Prøv at åbne en terminal og kør kommandoerne
lspci
og
ifconfig
Post outputtet her..
Det skulle give et udgangspunkt for en diagnose af problemet
lspci
og
ifconfig
Post outputtet her..
Det skulle give et udgangspunkt for en diagnose af problemet
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
-
Hej igen
Tak - det vil jeg gøre imorgen når jeg kommer tilbage til min arbjeds PC.
På genhør
Martin
Tak - det vil jeg gøre imorgen når jeg kommer tilbage til min arbjeds PC.
På genhør
Martin
-
Hej igen
Jeg har fundet en løsning. Havde et USB D-Link liggende i skuffen, prøvede det idag på UBUNTU og der var øjeblikkelig
hul igennem til accespointet og dermed internettet.
Jeg har lagt mærke til at Firefox har lidt svært ved at fordele bogstaver og diverse links helt præcist på siden. f.eks www.dpreview.com er links til venstre, sådan lidt svævende oven i hinanden. Og i deres forum ser overskrifterne på diverse indlæg lidt sjove ud (rodet).
Kan der laves om på det??
Tak for interessen.
Martin
Jeg har fundet en løsning. Havde et USB D-Link liggende i skuffen, prøvede det idag på UBUNTU og der var øjeblikkelig
Jeg har lagt mærke til at Firefox har lidt svært ved at fordele bogstaver og diverse links helt præcist på siden. f.eks www.dpreview.com er links til venstre, sådan lidt svævende oven i hinanden. Og i deres forum ser overskrifterne på diverse indlæg lidt sjove ud (rodet).
Tak for interessen.
Martin
-
- Geografisk sted: Padborg
pops skrev:Hej igen
Jeg har lagt mærke til at Firefox har lidt svært ved at fordele bogstaver og diverse links helt præcist på siden. f.eks http://www.dpreview.com er links til venstre, sådan lidt svævende oven i hinanden. Og i deres forum ser overskrifterne på diverse indlæg lidt sjove ud (rodet).
Tak for interessen.
Martin
Hej Martin !
Det er ikke så sært, at du ikke kan se nævnte side ordentlig, der er følgende meddelelse efter validering, bare for HTML,en vedkommende: This page is not Valid (no Doctype found)!
Result: Failed validation, 113 Errors , så måske er det derfor, at browseren får sved på panden ! Det er nok kun en M$ ting, der kan vise den side korrekt
Mvh. Lejf
Mvh
stroemer
Ubuntu 9.04 jaunty
reg.linux user #431025
stroemer
Ubuntu 9.04 jaunty
reg.linux user #431025