Hej alle
Jeg har forsøgt mig med en Ubuntu ver. 8.04 til en tusse-gammel PC. Jeg kan se at processorkraften ligger på 100% i rigtig lange perioder. Spørgsmålet er derfor, vil det hjælpe at lægge 7.10 på, eller er der noget som jeg kan disable i den installerede version (Hardy)?
Jeg har slået visuelle effekter fra - Eller rettere sagt, det blev det automatisk under installationen.
Hvilken installation skal man vælge til en sløv PC
-
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Hvilken installation skal man vælge til en sløv PC
jeg ved ikke helt hvor grænsen ligger , men min ældste ( 6 år gamle) stationere , kan ikke kører
på 8.04 , men den kører udemærket på 7.10 , så prøv at hente 7.10 .
generelt tror jeg at det der kunne trække xp home også kan trække 7.10
7.10 kan hentes her
http://se.releases.ubuntu.com/7.10/
vælg : PC (Intel x86) desktop CD
brændes ved lav hastighed som image ( billede)
på 8.04 , men den kører udemærket på 7.10 , så prøv at hente 7.10 .
generelt tror jeg at det der kunne trække xp home også kan trække 7.10
7.10 kan hentes her
http://se.releases.ubuntu.com/7.10/
vælg : PC (Intel x86) desktop CD
brændes ved lav hastighed som image ( billede)
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
Jeg tvivler på, dte vil hjælpe en hel masse at smide 7.10, men ellers kan du prøve nogen andre ting.
Nu nævner du godt nok ikke, HVOR tussegammel din PC er, men ellers er det værd et forsøg at prøve med Xubuntu, som netop er beregnet til ældre computere. Systemkravene til Xubuntu er:
Og hvis den også er for tung til din computer, ja så skal du over i noget Fluxbuntu eller andre ekstremt små linux distro'er som Damn Small Linux og andre.
Nu nævner du godt nok ikke, HVOR tussegammel din PC er, men ellers er det værd et forsøg at prøve med Xubuntu, som netop er beregnet til ældre computere. Systemkravene til Xubuntu er:
To run the Desktop CD (LiveCD + Install CD), you need 128 MB RAM to run or 192 MB RAM to install. The Alternate Install CD only requires you to have 64 MB RAM.
To install Xubuntu, you need 1.5 GB of free space on your hard disk.
Once installed, Xubuntu can run with 192 MB RAM, but it is strongly recommended to have at least 256 MB RAM.
Og hvis den også er for tung til din computer, ja så skal du over i noget Fluxbuntu eller andre ekstremt små linux distro'er som Damn Small Linux og andre.
-
- Admin
phil har helt ret , vi er nød til at have alle specs. på maskinen , for at give
dig det bedste råd om valg af styreprogram.
liste over linux udgivelser
http://www.linux.org/dist/list.html
dig det bedste råd om valg af styreprogram.
liste over linux udgivelser
http://www.linux.org/dist/list.html
-
Virkeligheden er jeg ikke ved hvad det er for en processor for jeg er ikke i nærheden af PC'en for øjeblikket (min nabo's), men den er ca. 10 gammel og har 192 mb. ram - Forsøget med Xubuntu er nok god ide ![Smile :-)](./images/smilies/ubuntu/icon_smile.png)
![Smile :-)](./images/smilies/ubuntu/icon_smile.png)
-
- Admin
med 192 mb ram , kan den helt sikkert IKKE køre 7.10 , ( uden at blive overbelastet)
jeg kan se på systemovervågningen at 7.10 som standart bruger ca 135 mb i tomgang , uden
at der er noget igang , og jeg kan hurtigt få den over 250 mb , målt på den gamle pc jeg har .
jeg tror du skal prøve xubuntu , ( damm small linux er virkelig damm small )
jeg kan se på systemovervågningen at 7.10 som standart bruger ca 135 mb i tomgang , uden
at der er noget igang , og jeg kan hurtigt få den over 250 mb , målt på den gamle pc jeg har .
jeg tror du skal prøve xubuntu , ( damm small linux er virkelig damm small )
-
- Geografisk sted: Valby
og installer med alternate install cd. Det vil helt sikkert lette installationsprocessen betydeligt.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
I har fuldstændig ret - Xubuntu hjalp lidt, men det var ikke OK. Jeg har skrottet maskinen og fundet en anden gammel maskine, så kan klare det. ![Razz :P](./images/smilies/ubuntu/icon_razz.png)
![Razz :P](./images/smilies/ubuntu/icon_razz.png)