Hejsa,
Jeg har 3 partitioner på min HD:
/dev/sda2 - linux-swap
/dev/sda3 - /
/dev/sda4 - /home
Hvis jeg gerne vil forsøge at lave en opgradering af Ubuntu 7.1 til 8.04, og egentlig mest af alt ønsker en ren installatin, kan jeg så bare starte installationen fra CD'en, slette /dev/sda3 og slutteligt mounte /dev/sda4 som /home? Vil indholdet af /dev/sda4 blive slettet?
Med venlig hilsen
Kristian
Ny installation og partioner
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Ny installation og partioner
jeg ville kopiere data fra sda4 (home), ud på en extern hd eller dvd og partitionere hele harddiske om .
du kan evt starte med at lave 2 partitioner , en til dine egne filer ( kald det evt for d drev) og en med 8.04 installeret .
hvis du er uheldig og programmet ikke virker mere, kan du rede de filer som ligger på "d" drevet fra at blive slettet under
en genindstallation.
dette har redet mig flere gange.
mvh
christian arvai
du kan evt starte med at lave 2 partitioner , en til dine egne filer ( kald det evt for d drev) og en med 8.04 installeret .
hvis du er uheldig og programmet ikke virker mere, kan du rede de filer som ligger på "d" drevet fra at blive slettet under
en genindstallation.
dette har redet mig flere gange.
mvh
christian arvai
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Sådan kan du sagtens gøre. Sådan gør jeg i hvert fald - og jeg har haft talrige installationer uden at miste personlige data.
Når du geninstallerer, fomaterer du din rodpartition, og sætter din /home-partition til.. Ja, /home - uden at formatere, naturligvis, og så er det ellers bare det.
Når du geninstallerer, fomaterer du din rodpartition, og sætter din /home-partition til.. Ja, /home - uden at formatere, naturligvis, og så er det ellers bare det.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
Tak for svarene.
Jeg oplever desværre en del problemer efter opgraderingen (specielt lyden volder store problemer), så jeg har valgt at hoppe tilbage til 7.10. Det fungerer - så nu på 8.04 sættes på pinebænken, til jeg begiver mig ud i et nyt forsøg.
Jeg oplever desværre en del problemer efter opgraderingen (specielt lyden volder store problemer), så jeg har valgt at hoppe tilbage til 7.10. Det fungerer - så nu på 8.04 sættes på pinebænken, til jeg begiver mig ud i et nyt forsøg.
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
PulseAudio har nosset lyden i 8.04 i helt ustyrlige grader. Også en af grundene til at jeg stadig bruger 7.10.
"A Narn heavy cruiser?!"