Google Calendar
-
- Geografisk sted: Kolding
Google Calendar
Jeg har lige installeret 8.04, og har tilmed læst et sted at man kan integrere GCalendar direkte i Ubuntu skrivebordet. Er der nogen der har prøvet det og kan komme med nogle hurtige anvisninger til hvordan man får det klaret?
mvh Rulfe
v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.
-
- Geografisk sted: Haderslev
Re: Google Calendar
Hej.
Fra http://altinkaya.org/wp/linux/google-calendar-gnome/ :
If you want to view your Google Calendar events on your Gnome Desktop;
First, go to your Google Calendar and find out your private ICAL url (This can be found after clicking Manage Calendars > Your Calendar Name). You need the one in the private address section, not the one in the calendar address section.
Now, open a terminal and type :
/usr/lib/evolution-webcal/evolution-webcal YOUR_PRIVATE_ICAL_URL
YOUR_PRIVATE_ICAL_URL findes ved at logge ind i din kalender, hvorefter du klikker den lille nedad vendte pil til højre for din kalender- I fanen vælges "Indstillinger for kalender".
Du skal her scrolle ned til det grønne iCal ikon ud for "privat kalender adresse" og vælge copy link location ved højreklik på musen.
Hvis du har dato og tid slået til i dit brugerpanel i gnome, skulle den gerne kunne vise din kalender ved at klikke på den.
MVH
Jacob
Fra http://altinkaya.org/wp/linux/google-calendar-gnome/ :
If you want to view your Google Calendar events on your Gnome Desktop;
First, go to your Google Calendar and find out your private ICAL url (This can be found after clicking Manage Calendars > Your Calendar Name). You need the one in the private address section, not the one in the calendar address section.
Now, open a terminal and type :
/usr/lib/evolution-webcal/evolution-webcal YOUR_PRIVATE_ICAL_URL
YOUR_PRIVATE_ICAL_URL findes ved at logge ind i din kalender, hvorefter du klikker den lille nedad vendte pil til højre for din kalender- I fanen vælges "Indstillinger for kalender".
Du skal her scrolle ned til det grønne iCal ikon ud for "privat kalender adresse" og vælge copy link location ved højreklik på musen.
Hvis du har dato og tid slået til i dit brugerpanel i gnome, skulle den gerne kunne vise din kalender ved at klikke på den.
MVH
Jacob
-
Okay....tak for det Det skal jeg da lige lege med en af dagene
Har du selv prøvet det - og virker det godt?
Har du selv prøvet det - og virker det godt?
mvh Rulfe
-
- Geografisk sted: Haderslev
Ja det fungerer ganske som det skal, men så vidt jeg kan se så skal dine data tastes fra google calendar for at blive vist begge steder.
-
Nu har jeg slet ikke intentioner om at bruge evolution, så for mig er det bare et spørgsmål om at få et hurtigt overblik over dagens aftaler. Så det er rigtig fint dette her.
Jeg har så fundet ud af at det også kan være ganske smart at bruge Prism, i forbindelse med diverse google-produkter
Jeg har så fundet ud af at det også kan være ganske smart at bruge Prism, i forbindelse med diverse google-produkter
mvh Rulfe
-
Jo, nu køre mit også! Det er sgu nice... og mig der havde Google Gadgets for at have en kalender på skrivebordet:(