Google Calendar

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Rulfe
Geografisk sted: Kolding

Google Calendar

Indlæg af Rulfe »

Jeg har lige installeret 8.04, og har tilmed læst et sted at man kan integrere GCalendar direkte i Ubuntu skrivebordet. Er der nogen der har prøvet det og kan komme med nogle hurtige anvisninger til hvordan man får det klaret?
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.
lyzium
Geografisk sted: Haderslev

Re: Google Calendar

Indlæg af lyzium »

Hej.

Fra http://altinkaya.org/wp/linux/google-calendar-gnome/ :

If you want to view your Google Calendar events on your Gnome Desktop;

First, go to your Google Calendar and find out your private ICAL url (This can be found after clicking Manage Calendars > Your Calendar Name). You need the one in the private address section, not the one in the calendar address section.

Now, open a terminal and type :

/usr/lib/evolution-webcal/evolution-webcal YOUR_PRIVATE_ICAL_URL

YOUR_PRIVATE_ICAL_URL findes ved at logge ind i din kalender, hvorefter du klikker den lille nedad vendte pil til højre for din kalender- I fanen vælges "Indstillinger for kalender".
Du skal her scrolle ned til det grønne iCal ikon ud for "privat kalender adresse" og vælge copy link location ved højreklik på musen.

Hvis du har dato og tid slået til i dit brugerpanel i gnome, skulle den gerne kunne vise din kalender ved at klikke på den.

MVH

Jacob
Rulfe

Indlæg af Rulfe »

Okay....tak for det :-) Det skal jeg da lige lege med en af dagene :-)

Har du selv prøvet det - og virker det godt?
mvh Rulfe

lyzium
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af lyzium »

Ja det fungerer ganske som det skal, men så vidt jeg kan se så skal dine data tastes fra google calendar for at blive vist begge steder.
Rulfe

Indlæg af Rulfe »

Nu har jeg slet ikke intentioner om at bruge evolution, så for mig er det bare et spørgsmål om at få et hurtigt overblik over dagens aftaler. Så det er rigtig fint dette her.
Jeg har så fundet ud af at det også kan være ganske smart at bruge Prism, i forbindelse med diverse google-produkter :-)
mvh Rulfe

PLH

Indlæg af PLH »

Jo, nu køre mit også! Det er sgu nice... og mig der havde Google Gadgets for at have en kalender på skrivebordet:( :D