Drivere
-
- Geografisk sted: Randers
Drivere
Jeg har sat og tænkt på hvorfor det ikke er muligt at lave drivere til eksempelvis trådløse netkort, printere etc. Der sidder jo mange dygtige mennesker rundt omkring og laver programmer som er rigtigt komplekse, så hvorfor ikke drivere? Det er måske lige så svært som at lave koder og hacks til illegalt software i Windowsverdenen?
Hilsen Claus
Hvis man ikke syntes at man får noget at vide, skal man tænke på hvornår man har spurgt sidst....
Hvis man ikke syntes at man får noget at vide, skal man tænke på hvornår man har spurgt sidst....
-
- Geografisk sted: Århus, Denmark
Re: Drivere
Det har ofte noget at gøre med at producenten ikke vil oplyse hvordan deres hardware er opbygget, og hvis ik man ved nogenlunde hvordan, så er det ik helt så nemt.. .
-
- IRC nickname: Don_S
- Geografisk sted: Melby, Nordsjælland
Re: Drivere
Men der findes også folk der udvikler drivere, næsten uden information. SiS' graphics chipset driveren til Linux er så vidt jeg ved, overhovedet ikke støttet af SiS, men udviklet over flere år af en frivillig programmør - og den fungerer til min overraskelse bedre, end SiS' egen Windows driver til OpenGL rendering.