Synce og windows Mobile på Ubuntu

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
Del Pede
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21. nov 2006, 09:46

Synce og windows Mobile på Ubuntu

Indlægaf Del Pede » 2. apr 2008, 22:05

Guiden er taget her fra

Man kan måske argumentere fornuften i, at et hus der udelukkende kører Linux invistere i en Windows Mobile.... men det kan i gøre blandt jer selv. Sagen er den, at jeg har fået mig en HTC S730 som arbejdstelefon. Det er jeg svært begejstret for, hvis jeg skal være ærlig.... omend den teer sig som en Windows ME tiltider.

Men jeg vil jo gerne at jeg kunne sync min kalender med Evolution. Se.... det gør man jo ikke bare sådan lige. Det er jo ikke bare at hakke USB kablet i, og så bare gå igang. Eller det var det ihvertfald ikke til jeg fandt denne guide. Den guide er ret ligetil. Gør ALT hvad der står der i, og du har det installeret som du skal, og din PocketPC burde ret sandsynligt blive fundet.

Dernæst står den så på konfiguration, og der var det desværre ikke helt nok med [url=http://www.synce.org/moin/SynceSetup/OpenSync]denne guide[/url.

Da jeg startede

Kode: Vælg alt

sync-engine

så fik jeg følgende fejl:

Kode: Vælg alt

SynCE sync-engine starting up
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/bin/sync-engine", line 84, in <module>
    configObj = Config.Config(progopts)
  File "/usr/lib/python2.5/site-packages/SyncEngine/config.py", line 292, in __init__
    oldconf = os.path.join(self.path,"config.xml")
AttributeError: Config instance has no attribute 'path'


Løsningen var at downloade denne fil ind i din .synce

Kode: Vælg alt

cd .synce/
wget http://synce.svn.sourceforge.net/viewvc/*checkout*/synce/trunk/sync-engine/config/config.xml


Så starter

Kode: Vælg alt

sync-engine
op men den er ikke færdig med at brokke sig. Nu kommer den at den ikke kan lave et partnership. Løsningen er, at åbne en ny terminalvindue, og så kører kommandoen

Kode: Vælg alt

create_partnership.py


Derefter kan man så kører kommandoen msynctool --sync synce-sync og så skulle kalender gerne sync med telefon
Senest rettet af Del Pede 7. maj 2008, 22:38, rettet i alt 1 gang.

neha
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. feb 2008, 13:12
Geografisk sted: Ølstykke

Re: Synce og windows Mobile på Ubuntu

Indlægaf neha » 3. apr 2008, 08:34

Weee endelig...en guide til sync af tlf/pda'en...Skal jeg helt sikkert hjem og prøve med min egen MIO A701.

Hvilket kalender program bruger du til sync ?

Eller benytter du outlook via CrossOver etc ?

Ser dog frem til at Ubuntu-mobile kommer så telefonen kan køre et anstændigt styresystem :)
Ding dong dynamolygte

Del Pede
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21. nov 2006, 09:46

Re: Synce og windows Mobile på Ubuntu

Indlægaf Del Pede » 3. apr 2008, 12:09

neha skrev:Weee endelig...en guide til sync af tlf/pda'en...Skal jeg helt sikkert hjem og prøve med min egen MIO A701.

Hvilket kalender program bruger du til sync ?

Eller benytter du outlook via CrossOver etc ?

Ser dog frem til at Ubuntu-mobile kommer så telefonen kan køre et anstændigt styresystem :)


Jeg bruger Evolution. Guiden er baseret på at du bruge en evo-plugin. Jeg er lidt overrasket over hvor nemt det faktisk gik, da jeg fandt ud af at få løst de par sync problemer

Bluesman47
Indlæg: 10
Tilmeldt: 2. maj 2008, 20:40

Re: Synce og windows Mobile på Ubuntu

Indlægaf Bluesman47 » 2. maj 2008, 21:01

Jeg her helt ny i Ubuntu universet (Installerede ubuntu 8.4 på min bærbare for to dage siden). Jeg er den lykkelige ejer af en htc p3300 med windows mobile 6. Den vil jeg jo gerne synkronisere med førnævnte bærbare. Jeg har fulgt guiden og installeret hvad jeg skal (tror jeg, jeg er jo som nævnt ny i denne verden). Når jeg åbner terminalen og skriver "sync-engine" sker der følgende:
SynCE sync-engine starting up
2008-05-02 20:36:00,514 DEBUG syncengine : running main loop
2008-05-02 20:36:00,514 DEBUG syncengine : creating SyncEngine object
2008-05-02 20:36:00,528 DEBUG syncengine : installing signal handlers

Og så står curseren bare og blinker. Er det meningen eller er der noget som er gået galt?

Ja det er sikkert et dumt spørgsmål, men bær over med en nybegynder.

hilsen
Bluesmanden

Bluesman47
Indlæg: 10
Tilmeldt: 2. maj 2008, 20:40

Synce og windows Mobile på Ubuntu - Lidt videre

Indlægaf Bluesman47 » 4. maj 2008, 22:45

Så kom jeg lidt videre.... Forbandt HTC'en med computerne via usb'en. Det udløste en heftig aktivitet i terminalvinduet. Så åbnede jeg et andet terminalvindue og indtastede "create_partnership.py "Artemis" "Calendar". Det udløste følgende fejlmeddelelse: org.synce.SyncEngine.Error.NoFreeSlots.

Jeg har søgt på nettet men ikke fundet nogen løsning på problemet. Er der mon nogen kloge hoveder der ude, som har en løsning på mit problem? Hvis jeg ikke kan synce med min HTC bliver jeg nødt til at genstallere Windows Vista (som fulgte med min bærbare da jeg købte den) og det vil jo gøre ondt i sjælen......

Hilsen

Bluesmanden

Del Pede
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21. nov 2006, 09:46

Re: Synce og windows Mobile på Ubuntu

Indlægaf Del Pede » 6. maj 2008, 11:30

Problemet ligger på din telefon, og ikke i opsætningen. Såvidt jeg har læst mig til, så kan du kun have to parringer i telefonens active sync. Du skal ind i active sync > menu > indstillinger og så vælge menu på en af dine parringer, og så kan du vælge at slette den.

Bluesman47
Indlæg: 10
Tilmeldt: 2. maj 2008, 20:40

Re: Synce og windows Mobile på Ubuntu

Indlægaf Bluesman47 » 6. maj 2008, 15:34

Tak. Det vil jeg forsøge.

Bluesman47
Indlæg: 10
Tilmeldt: 2. maj 2008, 20:40

Re: Synce og windows Mobile på Ubuntu

Indlægaf Bluesman47 » 7. maj 2008, 10:55

Så lykkedes det sandelig at oprette et partnership med min HTC. HTC'en vil også godt overføre data til den bærbare når jeg trykker på hotsync. Men når jeg så åbner Evolution på den bærbare, er der tilsyneladende ikke blevet overført nogen data. Har nogen mon et forslag til hvad jeg kan gøre.....

Hilsen

Bluesmanden

Del Pede
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21. nov 2006, 09:46

Re: Synce og windows Mobile på Ubuntu

Indlægaf Del Pede » 7. maj 2008, 12:18

Det kunne godt lyde som om, at du ikke har fået sat dine plugins ordentlig op. Har du oprettet en gruppe med msynctool?

Bluesman47
Indlæg: 10
Tilmeldt: 2. maj 2008, 20:40

Re: Synce og windows Mobile på Ubuntu

Indlægaf Bluesman47 » 7. maj 2008, 20:00

Jeg har ikke oprettet en gruppe med msynctool. Faktisk ved jeg ikke hvordan man gør. Jeg vil være rigtig glad hvis jeg kan få dig til at beskrive hvordan jeg bærer mig ad med det?

Del Pede
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21. nov 2006, 09:46

Re: Synce og windows Mobile på Ubuntu

Indlægaf Del Pede » 7. maj 2008, 22:40

Bluesman47 skrev:Jeg har ikke oprettet en gruppe med msynctool. Faktisk ved jeg ikke hvordan man gør. Jeg vil være rigtig glad hvis jeg kan få dig til at beskrive hvordan jeg bærer mig ad med det?


Bare følg den guide
http://www.synce.org/moin/SynceSetup/OpenSync

Den er der også linket videre til fra de links jeg har i min guide. Det her er det vigtigste

Kode: Vælg alt

$ msynctool --addgroup synce-sync
$ msynctool --addmember synce-sync synce-opensync-plugin
$ msynctool --addmember synce-sync evo2-sync

Bluesman47
Indlæg: 10
Tilmeldt: 2. maj 2008, 20:40

Re: Synce og windows Mobile på Ubuntu

Indlægaf Bluesman47 » 9. maj 2008, 19:01

Mange tak for hjælpen. Så lykkedes det faktisk på mystisk vis at overføre data fra min HTS til Evolution. Nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg overføre data fra Evolution til HTC'en. Det lille nummer er den ikke helt med på endnu.

Hilsen

Bluesmanden

Del Pede
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21. nov 2006, 09:46

Re: Synce og windows Mobile på Ubuntu

Indlægaf Del Pede » 10. maj 2008, 10:33

Bluesman47 skrev:Mange tak for hjælpen. Så lykkedes det faktisk på mystisk vis at overføre data fra min HTS til Evolution. Nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg overføre data fra Evolution til HTC'en. Det lille nummer er den ikke helt med på endnu.

Hilsen

Bluesmanden


Du kan tilføje de to plugins til din gruppe, men bare i omvendt rækkefølge, mener jeg

Kode: Vælg alt

$ msynctool --addmember synce-sync evo2-sync
$ msynctool --addmember synce-sync synce-opensync-plugin


Så syncer den fra evolution til telefonen

Bluesman47
Indlæg: 10
Tilmeldt: 2. maj 2008, 20:40

Re: Synce og windows Mobile på Ubuntu

Indlægaf Bluesman47 » 11. maj 2008, 11:02

Endnu en gang tak for hjælpen. Nu er det faktisk lykkedes at overføre data begge veje. Det viste sig, at jeg havde oprettet for mange grupper (ja jeg er begynder i det her......). Så jeg gik ind og slettede dem alle, hvorefter jeg startede forfra, ud fra vejledningen. Og så lykkedes det.

Kriko
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. maj 2008, 16:52

Re: Synce og windows Mobile på Ubuntu

Indlægaf Kriko » 12. maj 2008, 17:14

Jeg er helt ny, installerede Ubuntu for to dage siden da vista blev underlig efter at jeg installerede SP1. Jeg kunne bland andet ikke bruge active sync længere. Derfor installerede jeg Ubuntu, men jeg har lidt problemer med at instalere SynCE.

Jeg kunne godt følge vejledmningen http://www.synce.org/moin/SynceWithUbuntu
Herefter har jeg læst Ubuntu overlevelsesguide, hvor jeg ser man skal indsætte kommandolinjerne i terminalvinduet.

Det har jeg så gjort og jeg er kommet så langt efter 7 timers arbejde har fået installeret programmerne og synkroniseret min PDA med Windows mobile 6.0 troede jeg, for der er ikke sket noget i evolution. På trods af at den sagde overførslen gik korrekt er ingen af mine aftaler eller kontakter at finde i evolution. Har andre haft dette problem. Desuden ryger min WI-Fi netforbindelse når jeg tilslutter min PDA.

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster