Hej
Har lige installeret ubuntu 7.10 på min nye zepto 3215w, og det hele gik fint indtil jeg kom til login skærmen. Det er ligesom det kører 2 ens skærmbilleder oven i hinanden og bevæger sig lidt forskudt, samtidig kører der små sorte streger skråt henover skærmen samtidigt. Dette fortsætter efter login.
Der sidder et x3100 kort i maskinen.
Nogle der har en løsning på dette problem ?
På forhånd tak
Taz
skærm problem på zepto 3215w
-
Re: skærm problem på zepto 3215w
tazhix skrev:Hej
Har lige installeret ubuntu 7.10 på min nye zepto 3215w, og det hele gik fint indtil jeg kom til login skærmen. Det er ligesom det kører 2 ens skærmbilleder oven i hinanden og bevæger sig lidt forskudt, samtidig kører der små sorte streger skråt henover skærmen samtidigt. Dette fortsætter efter login.
Der sidder et x3100 kort i maskinen.
Nogle der har en løsning på dette problem ?
På forhånd tak
Taz
Måske en "update+upgrade" hjælper :
-CTRL+ALT+F1 (gå til den textbaserede logon terminal).
-sudo apt-get install update
-sudo apt-get install upgrade
Så skulle din 7.10 ihvertfald være opdateret. Har egentlig kun oplevet underlige problemer på 3215W, hvis jeg a) enten lige havde opgraderet og ikke genstartet eller b) haft laptoppen i standby/hibernation. Min oplevelse er, at jo nyere kernel jo bedre understøttelse for Intel peripherals (X3100, lyd, wifi etc.)
Opgradering til 8.04 alpha 5/6/7 (?) hvis du tilføjer (læs=tør) :
-sudo apt-get dist-upgrade
Mvh.
Jesper
-
Problemet løst
Det viste sig at en re installation af ubuntu, denne gang med en live cd løste problemet. Den oprindelige cd var en alternate ver. og den spillede åbenbart ikke på mit system.
Taz
Taz