Jeg har netop købt en ny bærbar og vil gerne flytte nogle mapper fra den gamle over til den nye via et LAN-kabel. Hvordan gøres dette nemmest?
Jeg har prøvet "Delte mapper" og så tilføjet min mappe, men kan ikke se den på den anden maskine. Ved ikke hvad jeg skal angive som eksempelvis navnet på min nye maskine. Hjælp!
Ps. begge kører Ubuntu 7.10.
Overføre data mellem to maskiner med LAN-kabel
-
- Geografisk sted: Århus N
-
- IRC nickname: Don_S
- Geografisk sted: Melby, Nordsjælland
Re: Overføre data mellem to maskiner med LAN-kabel
Du kan SSH'e med Nautilus, hvis du vil have en grafisk brugerflade.
Først skal du lige sikre dig adgang til computeren (i en terminal):
(eg. ssh administrator@cybonatron hvis jeg skal forbinde mig til min server herhjemme.)
Bagefter kan du i Nautilus skrive i Location: ssh://brugernavn@LocalIP/computer-navn
Så burde det køre for dig.
PS: Er de begge forbundet til den samme router?
Først skal du lige sikre dig adgang til computeren (i en terminal):
Kode: Vælg alt
ssh brugernavn@LocalIP/computer-navn
(eg. ssh administrator@cybonatron hvis jeg skal forbinde mig til min server herhjemme.)
Bagefter kan du i Nautilus skrive i Location: ssh://brugernavn@LocalIP/computer-navn
Så burde det køre for dig.
PS: Er de begge forbundet til den samme router?
-
- Geografisk sted: Århus N
Jeg har bare to bærbare med et LAN-kabel imellem. Kan det ikke lade sig gøre?
Ellers, så har jeg fundet en løsning ved at sende over internettet pr. e-mail, men det tager ret lang tid ... og mine USB-keys er fyldt op
Ellers, så har jeg fundet en løsning ved at sende over internettet pr. e-mail, men det tager ret lang tid ... og mine USB-keys er fyldt op
-
- IRC nickname: Don_S
- Geografisk sted: Melby, Nordsjælland
Så vidt jeg ved, kan det godt lade sig gøre. Har bare aldrig gjort det selv. Prøv evt. at gøre som jeg skrev, men skriv dens navn (eg. wikzo-laptop), i stedet for IP.