Genopretning af død maskine fra backup? Emnet er løst

Her behandles emner som relaterer til backup og sikkerhed.
Brugeravatar
leifjoha
Indlæg: 215
Tilmeldt: 26. okt 2013, 13:37
Geografisk sted: Haderslev

Genopretning af død maskine fra backup?  Emnet er løst

Indlægaf leifjoha » 18. nov 2019, 09:44

Jeg har to gange med held genoprettet Windows PC efter den var gået død. Det sker efter den såkaldte WIndows 7 metode. Dvs boot fra en genopretningscd og derefter indlæsning af total backup fra eks. HD (ugentlig produceret).

Jeg laver også ugentlig backup med Deja Vue på Ubuntumaskinen til anden eks. HD., men pludselig stod det mig klart, at jeg ikke havde nogen opskrift på at lave genopretning fra denne backup, hvis jeg stod med død maskine. Umiddelbart skal jeg ind i backupprogrammet for at starte det, men det kan man ikke, når den er død.

    Kan det gøres via en Live USB stick?
    Skal man geninstallere Ubuntu (samme version) men uden alle ens programtilføjelser og derpå køre backup med Deja Vue?
    Findes anden løsning.

Det er ikke utænkelig, hvis man "leger" med opsætningerne, jeg har lige startet forfra uden brug af backup. Det var min egen dumhed, men så fik jeg da ryddet op.

Leif

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Genopretning af død maskine fra backup?

Indlægaf Klaus Rasmussen » 22. dec 2019, 07:12

leifjoha skrev:Kan det gøres via en Live USB stick?

Det vil jeg tro, men bruger ikke selv deja vu.

leifjoha skrev:Findes anden løsning.

Jeg laver backup med "back in time" Laver bacup af: Billeder - dokumenter, samt en tredie mappe.
Hvis uheldet er ude: Installation fra bunden (tager jo kun et kvarter - 20 minutter.) Arbejder på script til installation af gængse programmer.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Tilbage til "Backup & Sikkerhed"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster