Hvis det er dig en trøst ,så kan jeg fortælle dig at det heller ikke virker hos mig.
Jeg får en meddelelse om at lave en sikkerhedsundtagelse.
Jeg tror at det er programmet det er galt med
Min plan for at finde en løsning er :
- Det første bliver at tjekke for nye pakker og installere dem hvis der er nogen
- Hvis der ikke er nogen ny Thunderbird, så vil jeg prøve - i rækkefølge:
- BACKUP! er ikke noget jeg vil prøve, men noget jeg bare gør. Better safe than sorry!
- Først søge efter problemer / svar tråde på internationale fora (forum).
Det er meget sandsynligt at når folk begynder på arbejde i morgen at nogle administratorer ramler ind i vores problem, og skriver om det. - Diffe konfigurationsfiler fra min forrige backup.
diff er et program som viser ændringer imellem 2 versioner af den samme fil - Jeg vil lave noget trafik logging, så jeg kan se hvad der rent faktisk sker, når Thunderbird kommunikerer med min POP3 server.
- Trafik logging analyse: Det er meget længe siden, ~10 år at jeg har lavet trafik analyse på POP3 protokollen, så det kan godt tage noget tid at gnave mig igennem en/flere log filer.
- Hvis alt andet svigter, så synes jeg at det vil være en god ide at prøve at gå tilbage til den tidligere version af Thunderbird ved at bruge nogle pakkesystem tricks i Synaptic programmet.
Du hører fra mig når jeg finder ud af noget.
Vær dog opmærksom på:
Det bliver tidligst i morgen Mandag at jeg begynder at kigge på det, dog mere sandsynligt, Tirsdag , eller Onsdag (30-10-2018).
Der kan nemt gå 2 uger før jeg har brug for at sende en email. Den kladde som jeg har nu, er slet ikke kritisk på nogen som helt måde og kan godt vente, f.eks 4 år, er intet problem.
Det er en helt anden snak hvad angår hente email: Absolut max 3 dage imellem at hente emails er min prioritet.
Så derfor senest på Onsdag
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og
indlejede systemer, hvor indlejrede systemer
er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags