Problemer med udskrifter

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
miguelino
Indlæg: 46
Tilmeldt: 15. nov 2006, 17:14
Geografisk sted: Vanløse

Problemer med udskrifter

Indlægaf miguelino » 30. jan 2007, 20:46

Jeg har det underlige problem, at bogstaverne bliver beskåret i toppen og i højre side, når jeg skriver ud fra OOo. Man ser det som halve boller i Å og å og M'er har meget tynde højrestænger. Det er kun på papiret og ved sammenligning af grimme og pæne udskrifter af det damme dokument, ser det ud som om, at de enkelte tegn er større, og dermed rager ud over det antal punkter, der er afsat. Det har set helt normalt ud i dapper med den OOo jeg selv installerede (dengang var ubuntus ikke på dansk), men efter en frisk installering af efty og med OO2.0 fra ubuntu, ser det bare ikke godt ud. Jeg kan udskrive det pænt fra pdf på en windåse, så det tyder på, at det er noget teknisk på ubuntuen.

Jeg indrømmer, at jeg ikke har prøvet:

- At erstatte ubuntus version af OOo med den den "officielle"
- At prøve med en anden printer
- At klage til myndighederne

Lidt fakta:

Ubuntu 6.10
OOo 2.0.4 Debian & Ubuntu
Brother HL1250

Er der nogen, der kender et trick. Jeg skulle jo nødig tvinges til at bruge XP!

:x

//miguelino

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Re: Problemer med udskrifter

Indlægaf Balder » 30. jan 2007, 21:17

miguelino skrev:Jeg indrømmer, at jeg ikke har prøvet:

- At klage til myndighederne


:lol:

Havde det samme problem. I én bestemt bogstavtype. Husker ikke længere hvilken. Skiftede til en anden bogstavtype og så var det slut med grimme udskrifter.
Mvh. - Balder

miguelino
Indlæg: 46
Tilmeldt: 15. nov 2006, 17:14
Geografisk sted: Vanløse

Problemer med udskrifter

Indlægaf miguelino » 30. jan 2007, 22:04

Åh... det er sandt. Jeg kan ikke huske om jeg dengang havde MS corefonts installeret. Det drejer sig om Verdana og Palatino Linotype. Jeg skal da prøve at bruge Palladio og se. Det svære er når man arbejder sammen med andre der sidder og hakker med deres windåser, så prøver man jo at gøre det så simpelt for en selv, ved at tilpasse sig flertallet.

//m

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 0 gæster