bq Aquaris mobiltelefon med Ubuntu Emnet er løst

Alt om mobiltelefoner med Ubuntu på.
hekn
Indlæg: 34
Tilmeldt: 27. feb 2011, 22:37
IRC nickname: hekn

bq Aquaris mobiltelefon med Ubuntu

Indlægaf hekn » 30. aug 2017, 17:35

I maj 2016 købte jeg en

BQ Aquaris E4.5 ubuntu edition [DUAL-SIM, 4.5 Zoll qHD-IPS-Display, 1.3GHz QuadCore-
CPU, 8Gb Speicher, 8MP Kamera] (C000071)
Modelnr.: C000071

Den kostede mig 1247 kr hos ComputerSalg.dk

Jeg har med stor tilfredshed brugt Ubuntu på min PC siden januar 2011 og havde lyst til at prøve Ubuntu på en smartphone (jeg bryder mig ikke om Apple, Microsoft og Googles forretningsmetoder). Nu var det min første smartphone, så der var nogle geværgreb, jeg ikke var familiar med. Så den irriterede mig fra beyndelsen.

Jeg kan ikke give nogen udførlig anmeldelse af den, for FreeCAD og 3D-printeren var mere interessant at arbejde med, så de brugte min tid.

Men strøm-mæssig er telefonen problematisk, den bruger hurtigt batteriet og indikatoren for ladestand er helt til hest. Når den siger 50% tilbage er den i realiteten tom! Og når man sætter ladestikket i, kan man ikke starte telefonen med det samme, hvis man skulle have fået kørt batteriet helt fladt. Heldigvis har jeg haft en fuldt opladet telefon, hver gang jeg opdaterede den.

Opstart af telefonen fra slukket stand tager meeget lang tid (jeg har ikke taget tid, men vel et par minutter).

De GPS-programmer, jeg har prøvet, virkede ikke særlig godt og jeg havde mange problemer med at få dem til at fungere nogenlunde.

Telefonbogen har en fuldstændig tosset editering af numrene (vel amerikansk), som jeg ikke kunne finde nogen måde at ændre på.

Nu har jeg kastet håndklædet i ringen og - efter anbefaling fra min svigersøn - købt en iPhone SE. Det var lidt en sorgens dag, da den ankom, men her fungerer fx GPS'en bare perfekt fra starten...

Hvis du skulle have lyst til at lege med en Ubuntu smartphone, kan du købe min for 200 kr incl forsendelse

mvh henrik
- min kone valgte Ubuntu i stedet for Windows - og fik en venligere support - som hun ikke ret tit fik brug for!

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: bq Aquaris mobiltelefon med Ubuntu  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 30. aug 2017, 19:10

Det med ikke at kunne starte udmildbart efter opladning er normalt ved andre snart photos og nogle bærbar (eks apple). Det er sandsynligvis for at der skal være nok batteri på til at kunne starte og lukke enheden igen, i tilfælde af at opladning afbrydes.
Opstart på omkring et minuts tid er også normalt, hvorfor det heller ikke er meningen at man helt skal slukke disse enheder men blot lade dem gå i standby.
Her vil de normalt kunne klare sig en uges tid (uden brug).

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: bq Aquaris mobiltelefon med Ubuntu

Indlægaf Blueeyez » 4. sep 2017, 20:52

Den kunne da godt have interesse :-)
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

hekn
Indlæg: 34
Tilmeldt: 27. feb 2011, 22:37
IRC nickname: hekn

Re: bq Aquaris mobiltelefon med Ubuntu

Indlægaf hekn » 27. sep 2017, 22:23

Telefonen er solgt.

mvh henrik
- min kone valgte Ubuntu i stedet for Windows - og fik en venligere support - som hun ikke ret tit fik brug for!

Tilbage til "Mobiltelefoner"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster