Jeg er ny til Ububdu, og har ikke endnu fundet ud af hvordan jeg får alting til at fungere. Mit problem er, at jeg ikke kan printe.
Min printer er: HP deksjet F370.
Hvad skal jeg gøre, for at få den til at fungere? (Venligst let forståeligt (step by step)).
Installation af HP-printer. LØST
-
- Geografisk sted: Helsingfors, Finland
Installation af HP-printer. LØST
Senest rettet af keniel 8. okt 2009, 12:17, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Valby
Re: Installation af HP-printer
Din printer er understøttet i ubuntu vha. pakken hplip.
Jeg går ud fra at der ikke popper en "printer fundet"-boks op, når du slutter den til. Printere kan installeres via System -> administration -> Udskrift.
Det er lidt svært for mig at give trin-for-trin vejledning, men se om printeren ikke bliver fundet på den måde. Ellers kan du måske vælge den rette driver på en liste.
PS. Jeg svarer ikke den næste uge.
Jeg går ud fra at der ikke popper en "printer fundet"-boks op, når du slutter den til. Printere kan installeres via System -> administration -> Udskrift.
Det er lidt svært for mig at give trin-for-trin vejledning, men se om printeren ikke bliver fundet på den måde. Ellers kan du måske vælge den rette driver på en liste.
PS. Jeg svarer ikke den næste uge.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
Jeg var på nettet og hente hplib. Om jeg fik den installeret rigtigt er jeg ikke sikker på, men jeg fik i udskrift denne:
hp:/usb/Deskjet_F300_series?serial=CN6AGGM02X04KH
Printeren vil stadig ingen ting.
hp:/usb/Deskjet_F300_series?serial=CN6AGGM02X04KH
Printeren vil stadig ingen ting.
-
Jeg installerede hele programmet på nyt, og nu kan jeg printe, men printeren er en "alt-i-et" printer. Hvordan får jeg scanning - copy - etc, at fungere?
-
Sorry, det var mig der ikke er hjemme i brugen af Ubundu. Efter at have installeret hplib, fik jeg den til at printe, og nu da jeg har fundet
Grafik >Xsane virker alt perfekt. Tak for hjælpen.
Grafik >Xsane virker alt perfekt. Tak for hjælpen.
-
- Geografisk sted: Fredericia
Scannere er et stort problem fordi mange af producenterne (herunder HP) ikke vil give specifikationerne videre.
I guiden hardware kan du læse om scannere der fungerer - og det er desværre ikke mange
I guiden hardware kan du læse om scannere der fungerer - og det er desværre ikke mange
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."