Problem: Jeg har et problem med at min eksterne USB harddisk pludselig ikke dukker op mere, hverken i Nautilus eller GParted.
Er der andre, der har prøvet samme eller, endnu bedre, ved hvordan det løses?
Opsætning: Ubuntu 16.04LTS, ekstern docking station ICY BOX, HDD Seagate IronWolf 8 - spørg gerne hvis der er flere ting, der er aktuelle.
Efter brug af GParted på en anden ældre harddisk i docking stationen, har jeg rebooted, og indsat min normale harddisk i docking stationen igen, men nu får jeg en systemfejl, når jeg rebooter (som jeg ikke kan se), men jeg tænker, at det kan være samme fejl, som kommer, når jeg kører kommandoen "Nautilus" fra en Terminal.
Nautilus fra terminal:
Kode: Vælg alt
$ nautilus
(nautilus:6728): GLib-GIO-CRITICAL **: g_dbus_interface_skeleton_unexport: assertion 'interface_->priv->connections != NULL' failed
(nautilus:6728): GLib-GIO-CRITICAL **: g_dbus_interface_skeleton_unexport: assertion 'interface_->priv->connections != NULL' failed
(nautilus:6728): Gtk-CRITICAL **: gtk_icon_theme_get_for_screen: assertion 'GDK_IS_SCREEN (screen)' failed
(nautilus:6728): GLib-GObject-WARNING **: invalid (NULL) pointer instance
(nautilus:6728): GLib-GObject-CRITICAL **: g_signal_connect_object: assertion 'G_TYPE_CHECK_INSTANCE (instance)' failed
Kan jeg på en eller anden måde "genstarte" Nautilus, så den kan se min eksterne harddisk i USB docking stationen igen?
Jeg købte Docking stationen i sidste uge, og har brugt al fritid siden, på at kopiere fotos og vigtige gemme-ting fra eksterne harddiske til min nye harddisk.
Men det, at jeg ikke engang kan se den i GParted, gør mig lidt nervøs.
På forhånd tak, og god weekend!
./Nick