Det har lykkedes mig at få installeret Ubuntu på min gamle Acer Aspire1412, og det har også lykkedes mig at få ndiswrapper til at genkende og bruge computerens netkort.
Men så er der noget, der undrer mig nu:
Når jeg tænder computeren og logger på, så er jeg ikke på det trådløse net herhjemme med det samme. Nej, jeg skal først ind i System > Administration > Netværk. Her skal jeg så skrive kodeordet til min router. Det betyder dog ikke, at jeg er på med det samme. Nogle gange skal jeg derind een gang til, vælge adgangstype "WPA Personal" i stedet for "WEP-nøgle hexadecimal" - og først da virker internettet. Når så nogle gange nettet går ned, går jeg ind og vælger "hexadecimal" i stedet for "personal" og så kører nettet igen...
Løjerligt.
Lige så løjerligt er det, at når det er, jeg tænder computeren, og går ind i Administration > Netværk, så er feltet med kodeordet fyldt fuldstændigt ud med sorte cirkler. Mit kodeord er kun 8 tegn langt, men kodeordsfeltet er helt fyldt ud. Jeg skriver så, som ovenfor nævnt, mit rigtige kodeord, og skal så, som sagt, ind igen og nogle gange vælge/fravælge "hexadecimal/personal" for at nettet vil køre.
Det er altså løjerligt.
Mon der er nogen, der kan fortælle mig, hvad der sker?
Løjerligt problem
-
- Geografisk sted: Valby
Re: Løjerligt problem
Kan du ikke logge på dit netværk ved at trykke på Networkmanager-ikonet øverst til højre (sammen med ur og højtaler mv.) og vælge dit netværk på en liste over tilgængelige netværk. hmm... Det kommer også lidt an på, hvilket netkort du har (acer er ofte lig med broadcom).
PS. Jeg svarer dig nok ikke i den næste uge. Skal til Rom i morgen
PS. Jeg svarer dig nok ikke i den næste uge. Skal til Rom i morgen
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
Tak for tilbagemeldingen.
Jo, at klikke på netværksikonet øverst til højre svarer sådan set til det, jeg skrev i mit indlæg, hvor jeg går via System > Administration > Netværk. Det er samme menu, jeg kommer ind i, hvis jeg klikker på netværksikonet.
Som sagt sker der så alt det, jeg skrev i mit indlæg - og som jeg altså synes er temmelig løjerligt/underligt. Hvordan kan det være, at jeg, når nettet "forsvinder", bare skal klikke gentagne gange på enten WPA Personal eller hexadecimal... og hvorfor er kodeordsfeltet fyldt helt ud, når nu jeg HAR skrevet mit korrekte kodeord ind og gemt det (og det kun er på 8 tegn)...
Jo, at klikke på netværksikonet øverst til højre svarer sådan set til det, jeg skrev i mit indlæg, hvor jeg går via System > Administration > Netværk. Det er samme menu, jeg kommer ind i, hvis jeg klikker på netværksikonet.
Som sagt sker der så alt det, jeg skrev i mit indlæg - og som jeg altså synes er temmelig løjerligt/underligt. Hvordan kan det være, at jeg, når nettet "forsvinder", bare skal klikke gentagne gange på enten WPA Personal eller hexadecimal... og hvorfor er kodeordsfeltet fyldt helt ud, når nu jeg HAR skrevet mit korrekte kodeord ind og gemt det (og det kun er på 8 tegn)...
-
- Geografisk sted: Valby
Mht. til de mange ********. Det er højst sandsynligt blot for at sløre, hvor mange tegn, der er i passwordet og ikke nogen fejl
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50