Hvordan installeres muligheder for at afvikle Citrixs ICA client i Ubuntu?
Hans Henrik
Citrix i Ubuntu?
-
- Geografisk sted: Århus
Citrix i Ubuntu?
Med venlig hilsen
Hans Henrik
Hans Henrik
-
- Geografisk sted: Århus, Denmark
Re: Citrix i Ubuntu?
Jeg kan se at de har en .rpm-fil til download på deres side. Disse kan du konvertere til en .deb med programmet alien.
sudo apt-get install alien
sudo alien -i /path/to/file.rpm
Og så skulle det virke ved bare at dobbeltklikke på filen og så installere den. Jeg har dog en enkelt gang eller to oplevet at det ikke fungede, men prøv..
sudo apt-get install alien
sudo alien -i /path/to/file.rpm
Og så skulle det virke ved bare at dobbeltklikke på filen og så installere den. Jeg har dog en enkelt gang eller to oplevet at det ikke fungede, men prøv..
-
Tak. Jeg tror det virkede -lidt.
Jeg tror, jeg fik sat en ICA client op.
Hvordan får jeg den startet, når jeg står i Firefox og er logget ind på sitet, og klikker for at åbne en applikation? Sitet sender mig en Citrix ICA settings file.
Hans Henrik
Jeg tror, jeg fik sat en ICA client op.
Hvordan får jeg den startet, når jeg står i Firefox og er logget ind på sitet, og klikker for at åbne en applikation? Sitet sender mig en Citrix ICA settings file.
Hans Henrik
Med venlig hilsen
Hans Henrik
Hans Henrik
-
- Forfatter
- Geografisk sted: Christianshavn
TIP - hvis du ellers stadig har brug for det: Min 'dabuntu' version af Gutsy (viewtopic.php?f=16&t=1828&p=10418&hilit=citrix#p10418) har Citrix + plugins installeret og kørende med det samme fra LiveCD'en.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
-
Tak for tippet.
Jeg kører nu Dabuntu - og har glæde af det.
Dog er der én ting, jeg savner i Dabuntu, i forhold den den "gamle" Ububtu 7.10: Dvale funktionen, hvor systemet lukkede ned, skrev status til disken, men åbnede igen meget hurtigt, og i modsætning til hvile ikke åd af batterikraften.
Kan den etableres i Dabuntu?
Jeg kører nu Dabuntu - og har glæde af det.
Dog er der én ting, jeg savner i Dabuntu, i forhold den den "gamle" Ububtu 7.10: Dvale funktionen, hvor systemet lukkede ned, skrev status til disken, men åbnede igen meget hurtigt, og i modsætning til hvile ikke åd af batterikraften.
Kan den etableres i Dabuntu?
-
hhb skrev:Hvordan installeres muligheder for at afvikle Citrixs ICA client i Ubuntu?
Hans Henrik
Muahhhh ... afprøver netop nu Windows Citrix klienten (V10.200) under WINE...
Dermed får du en fuld Program Neighborhood på en Linux platform og ikke en afstumpet ICA klient
Jeg melder tilbage hvis der er nogen problemer med det, men lige nu er jeg forbundet til mit arbejde fra Ubuntu 8, via KVPNC og en Cisco plugin.
- El Puño
Emperi vinder over teori
Emperi vinder over teori