Hej, jeg har problemer med få lyd i terminalen (terminal bell).
Jeg kan afspille mp3 andet multimedia, men lyd i terminalen samt systemlyde virker ikke?
Når jeg kigger i System->Preferences->Sound og vælger fanen "Sounds" så kan jeg afspille lydene under "System Sounds".
Når jeg logger på maskinen er der lyd men ikke når jeg logger ud er der ikke noget (og det er sat til at afspille lyd når jeg logger af)
Håber der er en der kan kaste lidt lys over sagen.
I øvrigt .. hvad er PCM, off-hook mv. ... findes der en manual til sound preferences?
Lyd på terminal (terminal bell) og andet
-
Lyd på terminal (terminal bell) og andet
Hilsen Dreams
-
-
- Geografisk sted: Valby
Re: Lyd på terminal (terminal bell) og andet
Lyd i terminalen? Det er ikke fordi jeg ignorerer dit indlæg, men jeg ved ikke, hvad du mener?
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
- Geografisk sted: Køge
sådanUBUNTU skrev:Lyd i terminalen? Det er ikke fordi jeg ignorerer dit indlæg, men jeg ved ikke, hvad du mener?
Det er en egenskab i terminalen under profil(er). Jeg tror det er en form for "klokke" ligesom den klokke i Konsol under KDE.
-
Yep det er rigtig hvad AI siger: .. den "Klokke"-agtige lyd man kan få i terminalen har jeg aldrig fået til at virke?
I øvrigt har jeg fået lyd på logout og andre hændelser ved at installere "esound".
Håber fortsat at der er nogen der kan hjælpe
I øvrigt har jeg fået lyd på logout og andre hændelser ved at installere "esound".
Håber fortsat at der er nogen der kan hjælpe
Hilsen Dreams
-
Ved ikke rigtigt om jeg kan hjælpe, da jeg ikke har haft det problem du beskriver, samt har jeg den engelske version, så genvejene passer måske ikke?
Har du slået lyd til under profilen for terminalen
Den engelske genvej
Edit-->"Current profile" her er der nogle tilvalgs bokse, hvor den sidste hedder "Terminal bell"
Den engelske genvej
Edit-->"Current profile" her er der nogle tilvalgs bokse, hvor den sidste hedder "Terminal bell"
Oversigt over guider/How to's http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?t=1774
Guide til Ubuntu
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=55
Guide til Ubuntu
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=55
-
ddv skrev:Ved ikke rigtigt om jeg kan hjælpe, da jeg ikke har haft det problem du beskriver, samt har jeg den engelske version, så genvejene passer måske ikke?
Den engelske genvej
Hej og tak for input.
Jeg har også en engelsk version. Jeg har allerede sat flueben i "Terminal bell" og har stadigvæk problemet?
Hilsen Dreams
-
-
- Geografisk sted: Køge
Prøv spørg på det internationale forum.