Newbie: Grafisk visning af opstart og indlæsning af desktop

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
langemand

Indlæg af langemand »

Hej Ubuntueksperter.

Jeg har søgt efter svar på nedenstående spørgsmål, men ikke fundet det nogen steder. Selv om dette sandsynligvis skyldes mit begrænsede ordforråd m.h.t. linuxterminologi, så bliver jeg altså nød til at spørge her.

Jeg har tidligere installeret Ubuntu 7.4 på en computer. Her oplevede jeg, at der under opstarten efter login (samtidig med afspilning af opstartslyden) blev vist en grafisk fremstilling af processen. F.eks. initialisering af services, initialisering af enheder, indlæsning af GUI, indlæsning af skrivebord.

Jeg har nu på en anden computer installeret Ubuntu 7.10. Her savner jeg denne grafiske indikation af, at der sker noget i tidsrummet fra login til skrivebordet er indlæst. Opstartslyden afspilles godt nok, men bort set fra det, så er det altså adskillige sekunder, hvor man bare kan kikke på en sandfarvet blank skærm.

Kan jeg på nogen måde aktivere den grafiske visning af opstartsprocessen?

Med venlig hilsen
en ellers begejstret nybegynder.
Wrapper
Geografisk sted: Århus, Denmark

Indlæg af Wrapper »

Tryk på "Alt + F2" og så skriv "gconf-editor", naviger til "/apps/gnome-session/options" og så marker "show_splash_screen". Så skulle det gerne virke ved næste startup...

Grunden til at den ikke længere vises er så vidt jeg kan se fordi den gør opstarten en lille smule langsommere....
Billede

Billede
langemand

Indlæg af langemand »

Wrapper skrev:Tryk på "Alt + F2" og så skriv "gconf-editor", naviger til "/apps/gnome-session/options" og så marker "show_splash_screen". Så skulle det gerne virke ved næste startup...

Grunden til at den ikke længere vises er så vidt jeg kan se fordi den gør opstarten en lille smule langsommere....

Eminent :D
Det hurtigste forumsvar jeg har oplevet.
Og så endog med begrundelse.

Mange tak.