Jacob Bahn skrev:Nyt problem.
Jeg har tidligere haft problemer med at få Okular til at virke, men det har jeg tidligere løst med følgende kommando
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install kdelibs-bin && kbuildsycoca4
(se
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=19732&hilit=okular)
Nu har jeg lavet et setup, hvor mine OS deler filer på /home/fileshare. Om det er derfor ved jeg ikke, men med ovenstående kommando får jeg nu:
Kode: Vælg alt
jb@jb-x240 ~ $ sudo apt-get install kdelibs-bin && kbuildsycoca4
[sudo] password for jb:
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
kdelibs-bin er i forvejen den nyeste version.
0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 0 opgraderes ikke.
kbuildsycoca4 running...
kbuildsycoca4(6806): "applications.menu" not found in ("/home/jb/.config/menus/", "/etc/xdg/menus/")
Når jeg åbner Okular og derefter prøver at åbne et dokument, har jeg kun mulighed for at vælge, at "Import PostScript as PDF"
Menu_006.png
Hvis jeg åbner et dokument direkte - altså uden først at åbne Okular - er der ingen problem, og jeg har mulighed for at vælge alle menupunkter fra ovenstående menu.
Det er bedst at du opretter en ny tråd til et nyt problem - det andet bliver noget rod.
Anmeld det indlæg hvor du skriver at du har et nyt problem, og skriv at du gerne vil have et tråd-split(1 tråd splittes ud i 2 tråde).
Umiddelbart ser det ud til at du ikke har samme version af KDE i alle styresystemer, og så går der ged i den, når en konfigurationsfil ikke kan findes.
Du bliver nok nødt til at have det sådan at hvert styresystem har sine egne KDE konfigurationsfiler under en $HOME mappe.
I praksis bliver du nok nødt til at ordne det sådan at hver bruger i hvert styresystem har sin egen $HOME der
ikke er delt med et andet styresystem.
Du opretter så i stedet en gruppe der
er delt over alle Linux styresystemer.
Du kan så etablere Dokumenter mappen, Hentninger-mappen osv. i hver $HOME mappe etc med symlinks til den delte gruppes mappe der har mapper med de samme navne.
For at det skal virke skal du tilmelde hver bruger til gruppen, og du skal arrangere det sådan at når nye filer oprettes, så er gruppen i stedet den delte gruppe. Rettigheder når filer og mapper oprettes skal måske også fixes (hint: umask).
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og
indlejede systemer, hvor indlejrede systemer
er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags