ReVerification

Alt omkring ubuntudanmark.dk
sbc
Forfatter
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2007, 20:57
IRC nickname: sbc
Geografisk sted: Odense

ReVerification

Indlægaf sbc » 19. sep 2015, 12:47

Hej Ubuntu Danmark

Det er ved at være tid til ReVerification,
altså, hvis vi skal vedblive at være et "anerkendt" LoCo team, skal vi
have lavet en ansøgning.

Det kan være det er et oplagt punkt til næste møde (som jeg ikke lige
ved hvornår er), men hvis nogen har lyst til at gå i gang med
processen med at få skrevet en ansøgning på Wiki'en osv, så skal man
bare gå i gang med det samme - der er ingen grund til at vente til
næste møde.

For yderligere info, se:
https://wiki.ubuntu.com/LoCoCouncil/TeamVerificationGuidelines#Re-Verification

Mvh.
Søren

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: ReVerification

Indlægaf Christian.Arvai » 20. sep 2015, 12:40

Var der ikke noget med at den proces skulle ændres? Sådan at der ikke skulle udfyldes en masse .doc
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: ReVerification

Indlægaf NickyThomassen » 21. sep 2015, 15:35

Vi har fået denne ind på e-mail
From: Verified LoCo Teams <noreply@launchpad.net>
To: Ubuntu Danmark Local Community <kontakt@ubuntudanmark.dk>
Subject: ubuntu-dk expired from team
Date: Sun, 20 Sep 2015 05:18:00 -0000
Reply-To: Verified LoCo Teams <noreply@launchpad.net>
Sender: bounces@canonical.com

Hello Ubuntu Danmark Local Community,

The membership of Ubuntu Danmark Local Community (ubuntu-dk) in the
Verified LoCo Teams (locoteams-verified) team has expired.
https://launchpad.net/~locoteams-verified

Regards,
The Launchpad team

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: ReVerification

Indlægaf Christian.Arvai » 21. sep 2015, 16:08

Jeg har en del andre opgaver for tiden. Hvem tager tjansen i år?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: ReVerification

Indlægaf AJenbo » 21. sep 2015, 20:25

Jeg kan kun sige det ikke bliver mig, der sker alt formeget meget seriøst skidt i mit privat liv pt.

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: ReVerification

Indlægaf buddig » 4. okt 2015, 20:08

Er der ikke noget med, at ansøgningen skal begrundes i dokumenterede Ubuntu aktiviteter, der er foregået?
Så kan vores aktiviteter i Aarhus måske bruges.
LibreOffice konferencen på DOKK1 var en stor international begivenhed, hvor også Caninical var sponsor, se side 3 i pdf dokumentet.

Billede
DOKK1 er et helt nyt og fantastisk sted, som Aarhus kan være glad for at vise frem for deltagerne fra hele verden.
Den lækre arkitektur understøttes af, at lige indenfor hovedindgangen er Hovedbibliotekets publikumsPC'ere placeret i forhallens moderne åbne miljø, og de er selvfølgelig alle med Ubuntu.
Har vi ikke en fungerende LoCo kontaktperson, der kan påtage sig at lave ansøgningen til recertificeringen?
// Henning

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: ReVerification

Indlægaf AJenbo » 4. okt 2015, 20:14

jeg tror at aarhus aktiviteten bliver rigtig vigtig for os i år

Zilvador
Forfatter
Indlæg: 48
Tilmeldt: 30. apr 2009, 11:11

Re: ReVerification

Indlægaf Zilvador » 21. maj 2016, 14:40

Jeg har slet ikke set denne tråd før nu. Det er efter min mening egentlig lidt ærgerligt, at den slags mails ikke bliver sendt videre. Jeg har egentlig ventet på, at der ville komme en mail på et tidspunkt og jeg må indrømme, at jeg ikke har overvejet at kigge herinde. Men lad nu det ligge...

Lige en tanke: Man kan selvfølgelig overveje, om det er umagen værd at ansøge til at blive en godkendt LoCo, da vi ikke rigtigt har kræfterne til at holde gang i aktiviteterne og desværre heller ikke har kunnet tiltrække nye til vores generalforsamling i dag.

Jeg mener, at den eneste fordel, vi får ud af at være godkendt LoCo har været de tilsendte DVD'er, som kun lige knapt nok bliver brugt. Ifølge skriverierne i det globale Loco-forum er det endda lige nu uvist, om det vil fortsætte med et USB-format eller hvad der skal ske.

Jeg holder naturligvis ikke processen tilbage, hvis nogen mener, at det er det værd at genansøge :). Jeg vover bare at stille spørgsmålstegn. Som I kan se på http://loco.ubuntu.com/teams er de fleste LoCo'er rundt omkring i verden uofficielle. Kun ni lande i Europa har officielle Loco'er. Og når/hvis aktivitetsniveauet stiger, kan vi altid ansøge igen. Vi skal bare næsten have noget at vise for at kunne blive godkendt.

God weekend til alle!
Daniel

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: ReVerification

Indlægaf Claus Henriksen » 22. maj 2016, 11:40

Om vi er godkendt eller ej får vel ingen betydning om vi kan kalde os ubuntudanmark.dk?
Jeg kan godt blive lidt forarget over denne godkendelses procedure og generelt Canonicals indirekte malkning af communities. For min skyld kunne vi ligesågodt hedde Debian Danmark og understøtte alle Debian afarter.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: ReVerification

Indlægaf Christian.Arvai » 22. maj 2016, 11:45

Claus Henriksen skrev:Om vi er godkendt eller ej får vel ingen betydning om vi kan kalde os ubuntudanmark.dk?
Jeg kan godt blive lidt forarget over denne godkendelses procedure og generelt Canonicals indirekte malkning af communities. For min skyld kunne vi ligesågodt hedde Debian Danmark og understøtte alle Debian afarter.

Vi hed også ubuntudanmark.dk før vi blev godkendt som Loco. Det er "denmark loco team" vi skal stryge fra siden, hvis at vi ikke er med i Loco.

Da jeg historisk set ved hvor mange timer der er i en Loco-godkendelse, samt at jeg, efter at de ikke godkendte laoshi, nærmest er ligeglad med om vi er med i Loco (ærligt sagt), mener jeg at vi bør overveje om det i det hele taget er tiden værd.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: ReVerification

Indlægaf NickyThomassen » 22. maj 2016, 12:42

Zilvador skrev:Jeg har slet ikke set denne tråd før nu. Det er efter min mening egentlig lidt ærgerligt, at den slags mails ikke bliver sendt videre. Jeg har egentlig ventet på, at der ville komme en mail på et tidspunkt og jeg må indrømme, at jeg ikke har overvejet at kigge herinde. Men lad nu det ligge...

Valget om ikke at sende Ubuntus mail viderer var min, men jeg må indrømme at den ikke blev taget ret bevidst. Vi plejer at koordinere arbejdet i forummet, så jeg fandt det mest naturligt at poste mail'en her. Set i bakspejlet ville det nok have givet mening at sende den videre.

Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg ikke syntes arbejdet med at være et lo-co godkendt fællesskab er unødvendigt bureaukratisk fra Ubuntus side, så for min skyld kan vi sagtens spare tiden. Men hvis en skulle have lyst til at få os godkendt igen, så er det selvfølgelig også fint nok.

Claus Henriksen skrev:For min skyld kunne vi ligesågodt hedde Debian Danmark og understøtte alle Debian afarter.
Lige præcis dén pointe har jeg også flere gange vendt med resten af bestyrelsen på IRC-møderne, for min tanke har været at hvis vi understøtter flere systemer i forummet, så henvender vi os til flere brugere og får forhåbentligt en større aktivitet på hjemmesiden og i forummet. Så småt som Danmark er har jeg argumenteret for at vi burde understøtte OSS i bred forstand, og dermed alle systemerne indenfor Unix og Linux.

Men sbc kan have ret i, at forummet nok ville blive udvandet i forhold til ekspertise. Ved kun at understøtte Ubuntu i den "officielle" del af forummet, kan vi sikre en meget høj kvalitet af supporten. Desuden har Debian og de fleste andre systemer danske steder på nettet, ligesom at der også findes mere generelle Linux sider på dansk.

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: ReVerification

Indlægaf Claus Henriksen » 22. maj 2016, 14:36

Ok. Drop loco fnidder og udvid mængden af brugere ved at have en bredere focus. For min skyld hav et Arch underforum og et MS/OSX underforum for eksempel. Hjemmesiden her er under alle omstændigheder bedste bud.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: ReVerification

Indlægaf AJenbo » 22. maj 2016, 17:49

Jeg ville nok være lidt ked af ikke at få medierne gratis længer, selv om de ikke bliver rykket væk får vi dem jo brugt og vi var nød til at bestille ekstra 14.04 dvd'er sidste år

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: ReVerification

Indlægaf Claus Henriksen » 22. maj 2016, 18:29

Angående gratis medier. Bedste mål med vores side er for mit vedkommende at hjælpe folk. Det er hårdt at hjælpe folk fra status `gratis'. Nemmere hvis de allerede har gjort en indsats.
Så det er mine øjne ikke en katastrofe når det fejler.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: ReVerification

Indlægaf AJenbo » 22. maj 2016, 19:56

Mit mål er mere udbredelse

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster