Der opstod et "crash ikon" i programstarteren, og jeg trykkede mig igennem Report a problem, så den er formodentlig sendt.
Iøvrigt fandt jeg denne side
http://wiki.scribus.net/canvas/Reduce_the_size_of_Scribus_generated_PDFs med koden:
Kode: Vælg alt
gs -dPDFSETTINGS=/prepress -dSAFER -dCompatibilityLevel=1.5 -dNOPAUSE -dBATCH -sDEVICE=pdfwrite -sstdout=%stderr -dGrayImageResolution=600 -dMonoImageResolution=1200 -dColorImageResolution=300 -sOutputFile=vol_iv_gs.pdf -c .setpdfwrite -f vol_iv.pdf
Der fungerer -dPDFSETTINGS=/screen også, men det giver en fil på 6,7 MB, altså større end de 5,3 MB, når jeg sletter -dPDFSETINGS... i den oprindelige fil.
Det nye script viser sidenumre under konverteringen, og måske også fejlen:
Kode: Vælg alt
henning@henning-Lenovo-Z50-70:~/Dokumenter/nappedam/lanternen$ gs -dPDFSETTINGS=/screen -dSAFER -dCompatibilityLevel=1.5 -dNOPAUSE -dBATCH -sDEVICE=pdfwrite -sstdout=%stderr -dGrayImageResolution=600 -dMonoImageResolution=1200 -dColorImageResolution=300 -sOutputFile=vol_iv_gs1.pdf -c .setpdfwrite -f lanterne_162.pdf
GPL Ghostscript 9.10 (2013-08-30)
Copyright (C) 2013 Artifex Software, Inc. All rights reserved.
This software comes with NO WARRANTY: see the file PUBLIC for details.
Processing pages 1 through 20.
Page 1
Page 2
Page 3
Page 4
Page 5
Page 6
Page 7
Page 8
Page 9
Page 10
Page 11
Page 12
Page 13
Page 14
Page 15
GPL Ghostscript 9.10:
Unable to convert color space to sRGB, reverting strategy to LeaveColorUnchanged.
Page 16
Page 17
Page 18
Page 19
Page 20
Den oprindelige fil er generet i Publisher og lavet til PDF i bogtryk kvalitet.